Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.04.2017 20:20 Publikacja: 18.04.2017 20:20
Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego
Foto: Rzeczpospolita
Rz: Czy jesteśmy liczącym się dostawcą części samochodowych w Europie?
Jakub Faryś: Tak. W Polsce produkowane są części zarówno na pierwszy montaż, czyli trafiające do fabryk samochodów, jak i na rynek niezależny, czyli do warsztatów naprawczych. W przypadku lokalizacji fabryki części zamiennych przeznaczonych na pierwszy montaż ważna jest niewielka odległość od odbiorcy, aby nie wozić dostaw przez pół Europy. Jest to warunek o szczególnym znaczeniu dla komponentów o dużych rozmiarach, jak np. szkielety siedzeń. W drugim przypadku, gdy części trafiają na rynek niezależny, taki warunek już nie ma takiego znaczenia.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Sektor budownictwa, ze względu na swoją złożoność, jest szczególnie narażony na zjawisko zatorów płatniczych. Aż...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Sensory, drony czy AI pomagają, choć nie są lekarstwem na strukturalny deficyt rąk do pracy w budownictwie.
W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej przedsiębiorcy muszą umiejętnie zarządzać ryzykiem występ...
Wcześniejsze problemy z pozrywanymi łańcuchami dostaw, w połączeniu z obecnymi spadkami koniunktury w europejski...
70 proc. liderów jest zdania, że nowa rola działów HR polega na uwolnieniu w pełni ludzkiego potencjału. Sprzymi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas