Reklama

Niespełna co drugi mundurowy skorzystał ze szczepienia

Z programu szczepienia służb mundurowych skorzystał tylko co drugi funkcjonariusz. Za to rekord pobiła armia – 81 proc.

Aktualizacja: 04.08.2021 06:39 Publikacja: 03.08.2021 21:00

Poziom wyszczepienia wśród policjantów w ramach koordynacji szczepień wyniósł około 52 tys. - ponad

Poziom wyszczepienia wśród policjantów w ramach koordynacji szczepień wyniósł około 52 tys. - ponad połowę powołanych w służbie.

Foto: materiały prasowe

Niespełna co drugi mundurowy skorzystał ze szczepienia, które w priorytetowym trybie wiosną zagwarantował rząd. Z danych przesłanych „Rzeczpospolitej” ze straży pożarnej i granicznej oraz policji wynika, że wyszczepialność tej grupy to między 41 a 52 proc. Znacznie lepiej wyglądają statystyki w wojsku, gdzie po szczepionkę zgłosiło się aż 81 proc. żołnierzy.

Wszystkie służby MSWiA podkreślają jednak, że do tego trzeba doliczyć funkcjonariuszy, którzy zaszczepili się poza programem, w ramach szczepień powszechnych. Nieoficjalnie szacuje się, że może być to jednak tylko kilka procent więcej. – Część moich kolegów chciała wybrać inny preparat niż AstraZeneca, a część wiosną była świeżo po zakażeniu i nie kwalifikowali się – mówi nam jeden z funkcjonariuszy. Przyznaje jednak, że rzeczywiście chętnych do szczepienia było mniej w regionach, które w Polsce mają niskie statystyki wyszczepialności.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
psychologia
Czym jest ADHD burnout i maska ADHD – wyjaśnia psycholożka Monika Kotlarek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Zdrowie
Polski system „zgubił” kilkuset lekarzy z Ukrainy
Zdrowie
21. Forum Rynku Zdrowia już w poniedziałek
Zdrowie
Kobiety z ADHD żyją latami bez diagnozy. Nowe badanie pokazuje skalę problemu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zdrowie
ADHD u kobiet – ciche, niewidzialne i wciąż nierozumiane
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama