fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Rankingi

Ranking kancelarii 2021. Trzy kancelarie z najlepszymi stronami www

Adobe Stock
W 19. edycji rankingu kancelarii prawniczych już po raz czwarty wybieraliśmy najlepsze strony internetowe. Zwycięzcami w tej kategorii okazały się aż trzy kancelarie ex aequo: Kancelaria Radcy Prawnego Beata Strzyżowska z Poznania i dwie warszawskie, Radzikowski, Szubielska i Wspólnicy oraz PCS Paruch Chruściel Schiffter | Littler Global.

Kapituła oceniająca w składzie: Joanna Parafianowicz, adwokat, redaktor portalu pokojadwokacki.pl, Michał Popiela, Court Watch Polska, Grzegorz Furgał, doradca Krajowej Rady Radców Prawnych, oraz Michał Błazik, szef działu prawo online „Rzeczpospolitej", miała do zbadania 135 stron internetowych kancelarii.

Ogólne założenia metodologii się nie zmieniły w porównaniu z poprzednim rokiem. We wstępnej selekcji odrzucono więc strony, które nie spełniają wymogów bezpieczeństwa, oraz te z dostępnością nieprzystosowaną dla osób niepełnosprawnych. Następnie zbadano strony internetowe kancelarii pod kątem szybkości działania, oryginalności zdjęć, SEO, szaty graficznej, animacji, komunikacji marketingowej czy jakże istotnej obecnie poprawności wersji mobilnej serwisów. Sprawdzono obecność na stronach blogów, aktywność w mediach społecznościowych czy aktualizowanie informacji o kancelariach. Nie zapomniano również, tak jak w poprzedniej edycji rankingu, o wyposażeniu strony we wszelkie narzędzia umożliwiające zdalną obsługę klientów. Szukano na stronach czatów, komunikatorów, indywidualnych profili klienta z aktualizowanym stanem prawnym jego sprawy, sztucznej inteligencji, która jest w stanie wstępnie zdefiniować czy skategoryzować problem klienta.

Metodologia – co i jak ocenialiśmy

- mobile – RWD (responsive web design), wyświetlanie na urządzeniach mobilnych;

- przedstawienie zespołu – zdjęcia portretowe, notki osobowe, pomysł na przedstawienie bio prawników;

- architektura informacji – układ, użyteczność (usability), przejrzystość, rozłożenie akcentów;

- szybkość działania – lekkość, ładowanie się strony;

- wsparcie SEO – ilość i jakość treści, lokalizacja treści, linki;

- szata graficzna – estetyka;

- komunikacja marketingowa – treści marketingowe, hasła, nagłówki;

- zdjęcia – użyte fotografie, własne vs kupione;

- animacje – zaawansowanie animacji, ich rodzaj, wpływ na działanie strony, efekt wizualny;

- WCAG – audyt WCAG – ułatwienia w dostępie do treści, np. dla niepełnosprawnych;

- bezpieczeństwo – użycie protokołu https;

- AI/czaty/zdalny dostęp – wszystko, co umożliwia zdalną obsługę klienta.

Do zdobycia było maksymalnie 45 punktów, co – mimo wysokiego poziomu, jaki prezentowały strony kancelarii – żadnej z nich się nie udało. Jednak zwycięskiej trójce do idealnej noty brakowało niewiele.

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA