Reklama

Eksport żywności stale rośnie, ale nie bez problemów

Producenci rodzimych produktów rolno-spożywczych powinni rozszerzać ekspansję m.in. do Azji. Muszą też działać efektywniej, bo rynek ten wymaga wielkich partii towarów. Rosną też wymagania klientów krajowych.

Aktualizacja: 24.06.2018 22:01 Publikacja: 24.06.2018 21:00

Polska żywność ma szansę zawojować rynki azjatyckie, ale tylko w ograniczonym zakresie m.in. ze wzgl

Polska żywność ma szansę zawojować rynki azjatyckie, ale tylko w ograniczonym zakresie m.in. ze względu na relatywnie nikłe moce produkcji w stosunku do możliwości chłonnych Azji.

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Od czasu wejścia Polski do UE eksport produktów rolno-spożywczych z naszego kraju stale rośnie (poza lekkim zachwianiem w roku 2009 r., kiedy to z uwagi na ogólnoświatowy kryzys finansowy cały nasz eksport zmalał). W 2004 r. wyeksportowaliśmy żywność za 5,2 mld euro. W 2017 r. było to już 27,3 mld euro. Taki wynik oznacza też, że żywność to trzeci polski hit eksportowy, po wyrobach przemysłu elektromaszynowego i chemicznego, z udziałem na poziomie prawie 13,5 proc.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Przemysł spożywczy
Naukowcy wzywają, by jeść o połowę mniej mięsa. „Mamy kryzys planetarny”
Przemysł spożywczy
Wojna o piwo i „małpki” w Sejmie. Kto zyska na zakazie reklam?
Przemysł spożywczy
Wojna ustaw z alkoholem. Już dwa projekty chcą usunąć procenty ze stacji i reklam
Przemysł spożywczy
Wyścig na zakazy dla alkoholu. Ustawa Lewicy już w Sejmie, Polski 2050 w czwartek
Reklama
Reklama