fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

McDonald's bardziej chiński

Bloomberg
Amerykański potentat na rynku fastfoodów otrzymał pierwszą ofertę na swoją chińską sieć.

Spółki Sanpower oraz Beijing Tourism Group to pierwsi zainteresowani przejęciem chińskiego biznesu McDonald's. Pierwsi, ale na pewno nie ostatni.

Kiedy w marcu bieżącego roku amerykańska spółka ogłosiła, że zamierza przekazać zarządzanie chińskimi restauracjami w ręce franczyzobiorców, analitycy spekulowali spore zainteresowanie. Jest o co walczyć. W Państwie Środka działa obecnie ponad 2,2 tys. lokali, a plany ekspansji zakładają, że w najbliższym czasie liczba ta zwiększy się o kolejne 1250 placówek. Wartość całego biznesu szacowana jest na około 3 mld dol.

Przekazanie chińskiego biznesu w ręce franczyzobiorców wpisuje się w globalną strategię spółki. Zgodnie z jej założeniami, 95 proc. rozsianych po całym świecie restauracji ma działać w tej formule. Chińska sprzedaż to jeden z pierwszych kroków, jakie planuje wykonać spółka celem osiągnięcia tego wyniku.

Sanpower to chińska spółka, która dotąd kojarzona była głównie z nowymi technologiami oraz nieruchomościami, a nie sieciami fastfood. To się ma jednak zmienić. Chińczycy planują rozszerzyć swoją ofertę w zakresie żywieniowym w budowanych przez siebie biurowcach i centrach handlowych. I tutaj pojawia się McDonald's.

- Z roku na rok budujemy coraz więcej nowych przestrzeni komercyjnych i chcemy, by oferowały one naszym klientom jak najlepszą jakość usług. McDonald pozwoli nam zaoferować im nową markę - wyjaśnia Zou Yan, rzecznik Sanpower.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA