Polacy ruszyli po roślinne mięso. Wielki wzrost sprzedaży

W ostatnim czasie na polskim rynku zadebiutowało kilka nowych marek roślinnych alternatyw produktów mięsnych, a szykują się kolejne.

Aktualizacja: 18.05.2021 14:03 Publikacja: 18.05.2021 13:20

Polacy ruszyli po roślinne mięso. Wielki wzrost sprzedaży

Foto: AdobeStock

W 2020 r. wartość sprzedaży takich produktów w Polsce wzrosła o  ponad 100 proc., a wraz z roślinnymi wersjami nabiału rynek szacować można na niemal 1 mld zł. Już blisko 40 proc. Polaków deklaruje, iż ogranicza mięso w diecie, co powoduje, że rynek alternatyw ma ogromny potencjał.

O wejściu w produkcję takich produktów poinformował właśnie OneDayMore, jeden z producentów musli, owsianek, granoli oraz przekąsek. Firma jest na etapie zaawansowanych prac nad nową linią asortymentową – roślinnych zamienników mięsa na bazie grochu. Produkty z nowej linii w postaci hamburgerów, mielonego, klopsów oraz kiełbasek na rynku zadebiutują jesienią bieżącego roku. Na finiszu jest również inwestycja spółki w nowy zakład produkcyjny.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”