Reklama

Kawa a prawa człowieka i środowisko

Istnieje mało dowodów, by działania właścicieli palarni kawy i maklerów zapobiegające naruszaniu praw człowieka i środowiska naturalnego miały istotny wpływ, bo większość rolników pracuje ze stratą i nie jest w stanie zapewnić zrównoważonej produkcji — uważa Coffee Barometer.

Aktualizacja: 14.01.2021 19:11 Publikacja: 14.01.2021 19:03

Kawa a prawa człowieka i środowisko

Foto: AdobeStock

Najnowszy raport Coffee Barometer sporządzony przez grupę organizacji pozarządowych ukazał się w czasie, gdy konsumenci domagają się od takich gigantów jak Starbucks czy JDE Peet's korzystania z produktów pochodzących z etycznych źródeł. Także w czasie, gdy Unia Europejska przygotowuje się do zaproponowania w tym roku dyrektywy zabraniającej importu surowców związanych z wyrębem lasów i nadużywaniem praw człowieka — zauważa Reuter.

„Niektóre firmy opracowały już kompleksową politykę zrównoważonego rozwoju, natomiast wiele dużych firm handlujących kawą i palarni kawy nie bardzo zdaje sobie sprawę z ich zobowiązań, ani z postępu tych zobowiązań. Nikt nie robi dość” — stwierdza raport, ale nie wymienia z nazwy żadnej firmy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama