Reklama

Japonia rozdaje za darmo domy. Jest ich więcej niż ludzi

Japonia ma ogromny problem z demografią i odpływem ludzi prowincji. W efekcie w miasteczkach i wsiach stoi mnóstwo pustych domów. Dlatego władze postanowiły rozdać je za darmo - podaje Onet.

Aktualizacja: 07.12.2018 16:01 Publikacja: 07.12.2018 15:53

Japonia rozdaje za darmo domy. Jest ich więcej niż ludzi

Foto: www.goodfreephotos.com, fot. koshinuke_mcfly

Z danych za 2013 rok wynika, że w Kraju Kwitnącej Wiśni było 60 mln domów i 52 gospodarstw domowych. I nic nie wskazuje na to, że trend się odwróci. W 2065 roku populacja Japonii ma skurczyć się ze 127 milionów do 88 milionów. Na wsi już teraz stoją opuszczone domy, które miejscowi nazywają "akiya" - pisze Onet.

Jak podaje CNN, do 2040 roku prawie 900 miasteczek i wsi w Japonii przestanie istnieć. Dlatego władze podejmują wysiłek, by temu zapobiec i rozdają domy. Za darmo można zamieszkać np. w miasteczku Okutama, położonym ok. 2 godzin jazdy pociągiem od Tokio. W latach 60. zamieszkiwało je ponad 13 tysięcy osób. Dziś ma tylko 5200 mieszkańców i jeśli nic się nie zmieni, będzie jednym z tych, które do 2040 roku staną się miasteczkami wymarłymi.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Inwestorzy PRS mieli budować w Polsce na wyścigi. Co ich powstrzymało?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Nieruchomości
Marcin Dumania, prezes Sun & Snow: Może być więcej okazji na rynku apartamentów wakacyjnych
Nieruchomości
Polski kapitał docenił nieruchomości komercyjne
Nieruchomości
Co grozi deweloperom za nieprzestrzeganie ustawy o jawności cen mieszkań?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nieruchomości
Czynsze za biura w stolicy rosną najszybciej od dwóch dekad. „Mamy zaległości”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama