W 27 krajach Unii i trzech EFTA (Islandia, Norwegia, Szwajcaria) przybyło 1 285 494 pojazdowy, ale po 9 miesiącach łączny rynek zmalał o 1,6 proc. do 12 115 927 sztuk.
W ostatnim miesiącu wszystkie kraje Unii, poza Bułgarią, odnotowały wzrost. Cztery z pięciu głównych rynków UE odnotowały nawet wzrost dwucyfrowy: Niemcy (22,2 proc.), Hiszpania (18,3 proc.), Francja (16,6 proc.) i Włochy (13,4 proc). Natomiast w W. Brytanii ożywienie na rynku było bardzo ograniczone (1,3 proc), bo niepewność związana z brexitem nadal miała wpływ na nastroje konsumentów.
Wśród producentów najlepiej wypadła grupa Volkswagena ze skokiem o 46,8 proc., grupa Renaulta poprawiła się o 27,8 proc., a PSA zanotowała skromną poprawę o 4,3 proc. Skoda Auto zmniejszyła od 1 stycznia sprzedaż o 2,7 proc. do 913 700 sztuk głównie z powodu Chin (-22,3 proc.), bo popularność jej aut rosła w Europie i w Rosji.
Pomimo ożywienia popytu we wrześniu w całej Unii Europejskiej, Niemcy (+ 2,5 proc.) były jedynym dużym rynkiem, który do tej pory nie notował spadku sprzedaży. Największy spadek odnotowała Hiszpania (7,4 proc.) a następnie W. Brytania (-2,5), Włochy (-1,6) i Francja (-1,3).
Wrzesień też dobry w Polsce
Sprzedaż zwiększyła się o 21 proc. do 39 491 sztuk (wraz z dostawczymi) z tych samych powodów co w innych krajach Europy (norma WLTP). Od początku roku nastąpiła też poprawa o 2,2 proc. do 461 897 sztuk - podał PZPM.