„Kler” z otwarciem wszech czasów

Nawet ponad milion widzów mógł zgromadzić „Kler” Wojciecha Smarzowskiego w kinach w Polsce w pierwszy weekend wyświetlania.

Publikacja: 01.10.2018 10:52

„Kler” z otwarciem wszech czasów

Foto: materiały prasowe/ Bartosz Mrozowski

Kontrowersyjny zanim wszedł na ekrany, w części miejscowości zakazany, film „Kler" w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego mógł zgromadzić przed dużym ekranem w ciągu trzech dni milion widzów.

Do kin Heliosa (Grupa Agory) na „Kler” poszło w weekend ponad 210 tys. osób - podał nam Tomasz Jagiełło, prezes Heliosa i członek zarządu Agory. - Biorąc pod uwagę nasz udział w rynku w sumie „Kler" mógł mieć na otwarciu milionową widownię – mówi.

Piotr Zygo, szef Multikina takich danych nie zdradza. Spodziewa się jednak, że otwarcie „Kleru" było jednocześnie otwarciem wszech czasów w Polsce.

Według kinowych statystyk dla okresu po 1989 roku lepszy wynik miał tylko erotyk „Pięćdziesiąt Twarzy Grey'a" z 2015 roku, który na otwarciu zgromadził ponad 834 tys. widzów.

Cinema City, największa sieć kin w Polsce na razie nie odpowiedziała na nasze pytanie w tej sprawie.

To, że wynik „Kleru" w pierwszy weekend będzie dobry wiadomo było już w ubiegłym tygodniu. W wielu kinach dużych i średnich miast brakowało biletów, o czym informowali zarówno dziennikarze, blogerzy, jak i osoby prywatne w mediach społecznościowych.

„Kler", film odsłaniający tabu Kościoła Katolickiego w Polsce wyprodukowali Jacek Rzehak i firma Profil Film, a wśród koproducentów są: Showmax, Moderator Inwestycje, Atlas Sztuki, Tovares, Studio Metrage, Kino Świat (jest też dystrybutorem), Krakowskie Biuro Festiwalowe, Narodowy Instytut Audiowizualny i Great Private Equity.

Kontrowersyjny zanim wszedł na ekrany, w części miejscowości zakazany, film „Kler" w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego mógł zgromadzić przed dużym ekranem w ciągu trzech dni milion widzów.

Do kin Heliosa (Grupa Agory) na „Kler” poszło w weekend ponad 210 tys. osób - podał nam Tomasz Jagiełło, prezes Heliosa i członek zarządu Agory. - Biorąc pod uwagę nasz udział w rynku w sumie „Kler" mógł mieć na otwarciu milionową widownię – mówi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane