Reklama

Facebook, Amazon i Google zaliczyły spektakularny II kwartał 2016

Facebook, Amazon i Google zaliczyły spektakularny kwartał. Rynkowa wartość Facebooka przewyższyła wycenę spółki inwestycyjnej Warrena Buffetta.

Aktualizacja: 31.07.2016 21:47 Publikacja: 31.07.2016 18:54

Foto: Bloomberg

Drugi kwartał przyniósł internetowym gigantom świetne wyniki finansowe, choć nie wszystkie informacje napływające z technologicznych spółek ucieszyły inwestorów.

Platforma społecznościowa kierowana przez Marka Zuckerberga zaskoczyła świetnymi wynikami finansowymi, co skłoniło analityków do masowego podnoszenia prognoz wycen jej akcji. Największym optymistą okazał się bank inwestycyjny Piper Jaffray, którego analitycy uważają, że akcje Facebooka podrożeją nawet o 48 proc. – z obecnych 125 dol. do 185 dol. za walor. Ale nawet obecna wycena pozwoliła FB po raz pierwszy w historii przegonić pod względem kapitalizacji Berkshire Hathaway – wehikuł finansowy Warrena Buffetta. W ten sposób spółka Zuckerberga stała się piątą najwyżej wycenianą amerykańską spółką na świecie. Czołowa trójka to jej rywale – Apple, Google i Microsoft. Co ciekawe, Facebook jest notowany na giełdzie od zaledwie czterech lat, podczas gdy firma Buffetta od ponad pół wieku.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama