Reklama

Koniec eldorado dla pilotów. Zaszkodził kryzys MAX i wojna handlowa

Dotychczas każdy pilot B737 , który jest najpopularniejszym modelem na chińskim rynku mógł w tym kraju liczyć, że przy niewielkim wysiłku znajdzie wysoko płatną pracę . To już przeszłość.

Aktualizacja: 16.12.2019 05:28 Publikacja: 15.12.2019 14:44

Koniec eldorado dla pilotów. Zaszkodził kryzys MAX i wojna handlowa

Foto: AFP

Chiński rynek lotniczy zaczyna odczuwać skutki wojny handlowej ze Stanami Zjednoczonymi , ale przede wszystkim kryzys wywołany przez uziemienie B737 MAX. Chińskie linie lotnicze miały odebrać od marca do końca tego roku 186 B737 MAX. Tak, jak i inni przewoźnicy , nie otrzymały one otrzymały tych maszyn i nadal nie wiadomo kiedy zostanie zniesiony nakaz ich uziemienia.

Dotychczas chiński rynek przewozów pasażerskich rósł jak szalony, że na rynku zaczęło mocno brakować pilotów. Firmy rekrutujące załogi do kokpitów nie nadążały ze znalezieniem chętnych do pracy w Chinach, a zarobki roczne sięgające 300 tys. dol. rocznie plus najróżniejsze dodatki : za rozłąkę, na osiedlenie, na naukę języka, na wyżywienie , plus darmowe bilety powodowały, że wynagrodzenie było naprawdę królewskie. To już przeszłość, a istnieją poważne obawy, że sporo z tysiąca zatrudnionych w tym kraju pilotów-ekspatów straci zatrudnienie w sytuacji, gdy 20 proc. floty średniego zasięgu. — Nie ma już na rynku chińskim popytu na zagranicznych pilotów — przyznaje Andre Allard, z AeroPersonnel Global Inc., kanadyjskiej firmy rekrutującej pilotów, która współpracuje z chińskimi przewoźnikami od 2007 roku. —Wiele z nich zamówiło MAXy, a ich brak musiał zrewidował politykę zatrudnienia – dodaje. Z kolei amerykańska firma Wasinc International , która wyspecjalizowała się w wyszukiwaniu pilotów gotowych do podjęcia pracy w Azji i współpracuje 28. przewoźnikami chińskimi , przyznała, że w ciągu ostatnich 2 miesięcy otrzymała od nich zlecenie na znalezienie 7-8 pilotów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama