fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Lotnictwo

Farnborough 2016: kolejna setka trzeciego dnia

Eurofighter Typhoon na pokazie w Farnborough
AFP
Trzeciego dnia salonu w Farnborough (11-17 lipca) Airbus i Boeing zawarły kolejne kontrakty na około 100 samolotów o wartości 11,3 mld dolarów.

Po 3 dniach bilans salonu to 526 maszyn za 64,4 mld dolarów. Dwa lata temu klienci zamówili 809 samolotów o wartości 110 mld, ale wtedy przewoźnicy znad Zatoki sfinalizowali kupno 200 samolotów B777X, o czym podali w Dubaju.

W środę Airbus ogłosił potwierdzone zamówienie przez południowoamerykański konglomerat Synergy Aerospace na 62 samoloty z rodziny A320neo z nowymi silnikami o wartości 6,6 mld dolarów dla swej filii Avianca Brasil. To największy udziałowiec kolumbijskiej Avianki, która jest dużym klientem Airbusa: zamówiła 136 maszyn (28 A319neo, 92 A320neo i 16 A321neo)

Boeing sfinalizował z chińską Ruili Airlines sprzedaż sześciu B787-9 za 1,59 mld dolarów. To pierwsze zamówienie samolotów dalekiego zasięgu przez tę linię, używającą wyłączeni B737.

Amerykanie ujawnili nazwy 2 klientów, których zamówienia mieli już w swym portfelu: Air Europa na 20 B737 MAX 8 i Egyptair na dziewięć B737-800.

Na Airbusa i Boeinga przypada przytłaczająca większość z 13 400 samolotów czekających na wyprodukowanie i dostawę — ocenia firma AlixPartners.

Żniwa na silniki

Producent silników CFM Int'l, spółka j. v. General Electric i Safran może uznać ten salon za udany. Po trzech dniach zawarła kontrakty na dostawę - silników LEAP-1B do 30 B737 MAX 8 dla Xiamen Airlines za 980 mln, - LEAP-1A do 25 A321 dla Asiana Airlines za 950 mln dolarów, - CFM56-78 do 10 B737-800 dla Standard Chartered Bank za 224 mln, - LEAP-1B do 10 B737 MAX 8 dla TUI za 200 mln, - LEAP-1, B do 6 B737 MAX 8 dla Air Lease za 150 mln, - 83 silników LEAP-1A do nowej floty A320neo/A321neo dla TAP Air Portugal.

Amerykańsko-francuska spółka uzyskała w czerwcu zamówienia An 1660 silników — 960 LEAP i 700 CFM56, o 100 więcej niż rok wcześniej. Jej portfel składa się z 10 820 silników LEAP w trzech wersjach, wraz z częściami zamiennymi i opcjami, o wartości 151 mld dolarów w cenach katalogowych.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA