W czwartek spółka celowa powołana do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego zaprezentowała logotyp CPK, w tym Portu Lotniczego "Solidarność" i sieci "Solidarność" Koleje, przygotowane przez agencję Podpunkt. Jeden z nich przedstawiał front lotniska i wchodzących pasażerów, drugi - pociąg i autobus, które mają dowozić pasażerów do portu lotniczego.

Agencja, która współpracuje z CPK nie wykupiła praw do wykorzystania tej pierwszej grafiki. 

"W związku z publikacją jednej z wizualizacji nowego logotypu Centralnego Portu Komunikacyjnego zawierającej grafikę przedstawiającą projekt lotniska Amsterdam Schiphol, pragniemy oświadczyć, że zostaliśmy wprowadzeni w błąd przez wykonawcę identyfikacji wizualnej. Studio Graficzne Podpunkt, które przygotowywało dla nas materiały graficzne nie posiadało praw do w/w wizualizacji. Zgodnie z umową Studio Podpunkt powinno posiadać wszelkie prawa do materiałów, które wykorzystywało przy przygotowywaniu materiałów dla CPK - poinformował zespół projektowy CPK w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualne Media.

CPK zapowiedziało, że wyciągnie konsekwencje wobec podwykonawcy.