Reklama

Na co skarżą się pasażerowie kolei

W 2019 r. do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło łącznie 1341 skarg pasażerów. To minimalnie mniej, niż rok wcześniej, gdy do UTK trafiło ich 1348. Wzrosła liczba skarg na higienę, komfort i jakość obsługi, a spadła na rozkład jazdy pociągów. Najwięcej skarg wysyłanych do UTK jest pocztą elektroniczną.

Aktualizacja: 14.02.2020 14:23 Publikacja: 13.02.2020 12:44

Na co skarżą się pasażerowie kolei

Foto: 123RF

Na przestrzeni ostatnich pięciu lat średnio rocznie do Urzędu wpływa ok. 1400 zgłoszeń pasażerskich. Tendencja ta utrzymała się mimo wzrostu liczby przewiezionych przez kolej pasażerów (z 310 mln w 2018 r. do blisko 336 mln osób w 2019 r Główne tematy, których dotyczyły skargi pasażerów w 2019 r., to:

- niedostateczny komfort podróży i niewłaściwa postawa drużyn konduktorskich (571 zgłoszeń),

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Konsumenci
Jest opinia rzecznika generalnego TSUE ws. WIBOR-u. Wstrząśnie bankami?
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
Rząd zdecydował: nowa grupa zawodowa otrzyma przywilej noszenia togi
Sądy i trybunały
Rzecznik dyscyplinarny sędziów „na uchodźstwie”. Jak minister chce ominąć ustawę
Reklama
Reklama