- Potwierdzamy zamówienie skarbu państwa na 100 składów TGV. Powinno przejść w najbliższych tygodniach albo miesiącach czyli od końca kwietnia albo do końca czerwca przez radę administracyjną SNCF Mobilités, w każdym razie decyzja została podjęta — powiedział minister. Procedurę zaczęto w 2016 r., gdy Alstom przeżywał bardzo trudne chwile.

Minister złożył taką wypowiedź dla prasy po pierwszym posiedzeniu mającym za zadanie pilnowanie realizacji zobowiązań podjętych w ramach projektu fuzji Alstoma z działem taboru szynowego Siemensa. Prezesi obu grup i działacze związkowi z Alstoma przeciwnicy połączenia uczestniczyli w posiedzeniu zorganizowanym w resorcie finansów.

Minister zapytany o celowość takiej narady jeszcze przed związaniem się Alstoma i Siemensa — co powinno nastąpić pod koniec roku po wydaniu zgody przez Brukselę — uzasadnił koniecznością „przypomnienia o podjętych zobowiązaniach i odpowiedzenia na niepokoje pracowników" dotyczące trwałości ich miejsc pracy. — Sądzę, że dla ośrodka w Belfort czy w La Rochelle było ważne usłyszeć, że to zamówienie jest potwierdzone. Kiedy panuje niepokój, najlepszym rozwiązaniem jest dialog — stwierdził Le Maire.