fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Zalando chce być eko. Pandemia zmieniła rynek

Zalando sprzedaje ekologiczne towary
Bloomberg
Platforma internetowa rozszerzyła ofertę produktów ekologicznych do ponad 60 tys. I chce dalej rozwijać się w tym kierunku.

Zalando podaje, iż liczba aktywnych klientów kupujących produkty ekologiczne wzrosła ponad dwukrotnie do 40 proc. od początku roku. Firma wprowadza też na rynek „redeZIGN for circularity", pierwszą kolekcję zaprojektowaną z myślą o gospodarce obiegowej. Kolekcja ta jest jednym z licznych środków wprowadzonych przez Zalando od października 2019 roku, motywowanych przez strategię zrównoważonego rozwoju do.MORE i ukierunkowanych na pozytywny wpływ na ludzi i planetę.

- Od początku roku obserwujemy niezwykły wzrost zapotrzebowania klientów na bardziej ekologiczną modę - mówi Rubin Ritter, dyrektor współzarządzający Zalando. - Według ostatnich badań wewnętrznych, 34 proc. naszych klientów twierdzi, że w świetle pandemii koronawirusa, zrównoważony rozwój stał się dla nich ważniejszy. Wraz z tą wielką zmianą w sposobie myślenia, powstało zapotrzebowanie i dynamika zmian, a także potrzeba przekształcenia przemysłu modowego - dodaje.

Zalando zmienia nie tylko ofertę modową, ale również łatwiej na platformie znaleźć ekologiczne kosmetyki, dzięki wprowadzeniu flagi zrównoważonego rozwoju do tej kategorii - ich oferta to ponad 1 tys. We wrześniu Zalando wprowadziło na rynek nową kategorię odzieży używanej, która umożliwia klientom łatwe kupowanie i sprzedawanie artykułów używanych.

- Zaledwie kilka tygodni po wprowadzeniu kategorii odzieży używanej, wspólnie uruchamiamy naszą pierwszą kolekcję zaprojektowaną z myślą o zasadzie obiegowości. To ważny krok w kierunku osiągnięcia naszego celu, jakim jest wydłużenie życia, co najmniej 50 milionów produktów modowych do 2023 r. - mówi Kate Heiny, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Zalando

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA