Zalando podaje, iż liczba aktywnych klientów kupujących produkty ekologiczne wzrosła ponad dwukrotnie do 40 proc. od początku roku. Firma wprowadza też na rynek „redeZIGN for circularity", pierwszą kolekcję zaprojektowaną z myślą o gospodarce obiegowej. Kolekcja ta jest jednym z licznych środków wprowadzonych przez Zalando od października 2019 roku, motywowanych przez strategię zrównoważonego rozwoju do.MORE i ukierunkowanych na pozytywny wpływ na ludzi i planetę.

- Od początku roku obserwujemy niezwykły wzrost zapotrzebowania klientów na bardziej ekologiczną modę - mówi Rubin Ritter, dyrektor współzarządzający Zalando. - Według ostatnich badań wewnętrznych, 34 proc. naszych klientów twierdzi, że w świetle pandemii koronawirusa, zrównoważony rozwój stał się dla nich ważniejszy. Wraz z tą wielką zmianą w sposobie myślenia, powstało zapotrzebowanie i dynamika zmian, a także potrzeba przekształcenia przemysłu modowego - dodaje.

Zalando zmienia nie tylko ofertę modową, ale również łatwiej na platformie znaleźć ekologiczne kosmetyki, dzięki wprowadzeniu flagi zrównoważonego rozwoju do tej kategorii - ich oferta to ponad 1 tys. We wrześniu Zalando wprowadziło na rynek nową kategorię odzieży używanej, która umożliwia klientom łatwe kupowanie i sprzedawanie artykułów używanych.

- Zaledwie kilka tygodni po wprowadzeniu kategorii odzieży używanej, wspólnie uruchamiamy naszą pierwszą kolekcję zaprojektowaną z myślą o zasadzie obiegowości. To ważny krok w kierunku osiągnięcia naszego celu, jakim jest wydłużenie życia, co najmniej 50 milionów produktów modowych do 2023 r. - mówi Kate Heiny, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Zalando