Reklama
Rozwiń
Reklama

Udany debiut Shopera w Warszawie

Kurs akcji wzrósł na otwarciu pierwszej sesji na GPW o 15 proc. do 54,1 zł.

Aktualizacja: 09.07.2021 09:51 Publikacja: 09.07.2021 09:31

Udany debiut Shopera w Warszawie

Foto: Bloomberg

Po kwadransie od startu notowań kurs rośnie o 17 proc. i wynosi 55 zł. Do obrotu trafiło dziś 9 277 950 akcji serii A i B oraz 9 559 100 walorów serii C. Shoper jest dziewiątym, tegorocznym debiutantem.

- E-commerce jest coraz ważniejszą częścią polskiej gospodarki. Mamy nadzieję, że nasza spółka pomoże gospodarce szybciej się cyfryzować i będzie przekazywać dużo dobrych wiadomości - powiedział podczas debiutu Marcin Kuśmierz, prezes Shopera. Spółkę na parkiecie powitał Piotr Borowski, członek zarządu GPW.

- Mam nadzieję, że już wkrótce Shoper wejdzie do głównych indeksów. To 19. firma z sektora oprogramowania notowana na GPW – powiedział.

Wartość oferty publicznej Shopera wyniosła 363 mln zł. Cenę emisyjną ustalono na poziomie ceny maksymalnej, czyli 47 zł.

Oferta objęła akcje reprezentujące 27,11 proc. kapitału zakładowego oraz 27,5 proc. głosów na walnym zgromadzeniu (razem z opcją stabilizacyjną około 9 proc. liczby akcji w ofercie). Inwestorzy indywidualni objęli 623 512 walorów, stanowiących około 8,1 proc. oferowanych akcji, a do inwestorów instytucjonalnych trafiło pozostałe 91,9 proc.

Reklama
Reklama

Shoper dostarcza oprogramowania dla e-commerce w modelu SaaS (software as a service, czyli oprogramowanie jako usługa). Na koniec marca z usług debiutanta korzystało ponad 21 tys. użytkowników. W I kwartale 2021 r. spółka wypracowała 15,8 mln zł przychodów (+71 proc. rok do roku). Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 69 proc. do 5,5 mln zł, a zysk netto o 92 proc. do 4,5 mln zł.

Handel
Po trzech dniach świąt znowu tłumy na zakupach
Handel
Trump zapowiada cła na półprzewodniki z Chin. Firmy dostają 18 miesięcy luzu
Handel
Sklepy Stokrotki zmieniają właściciela. Ale w tej samej grupie
Handel
Chiny nałożą cła do 42,7 proc. na nabiał z Unii Europejskiej
Handel
W świątecznym szczycie sezonu e-commerce wygrywa nie tańszy sklep, tylko lepszy agent AI
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama