fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Po Biedronce teraz także Lidl podnosi pensje pracowników

Bloomberg
Po Biedronce kolejna sieć dyskontowa poinformowała o podwyżkach wynagrodzeń dla jej pracowników

Lidl z dniem 1 marca wdrożył program podwyżek wynagrodzeń dla pracowników. W ciągu ostatnich dwóch lat wynagrodzenie pracownika sklepu wzrosło 12 proc. Tegoroczne podwyżki objęły, tak jak w latach ubiegłych, wszystkich pracowników. Teraz najniższe wynagrodzenie dla osób rozpoczynających pracę to 2,4 tys. zł, a po dwóch latach stażu pracy gwarantowany wzrost do 2,85 tys. zł brutto. Każdy pracownik sieci Lidl w Polsce zatrudniany jest w oparciu o umowę o pracę i oferowany jest mu atrakcyjny system wynagrodzeń wraz z gwarantowanymi podwyżkami po przepracowaniu określonego czasu.

Do lutego 2015 r. pensja minimalna na stanowisku pracownika sklepu wynosiła ponad 2,2 tys. zł brutto na początku pracy, z gwarantowanym wzrostem do poziomu 2,7 tys. zł po dwóch latach stażu i dalszymi możliwościami awansu. Na stanowisku menedżera sklepu początkowe wynagrodzenie to 4,1 tys. zł brutto oraz samochód służbowy, a po dwóch latach ich wynagrodzenie wzrastało do 5,9 tys. zł brutto. Po podwyżkach pensja na stanowisku pracownika sklepu wynosi 2,4 tys. zł – 2,8 tys. zł brutto na początku pracy z gwarantowanym wzrostem do poziomu 2,85 tys. zł – 3,25 tys. zł po dwóch latach stażu pracy. Natomiast wynagrodzenie menadżera sklepu dla osób rozpoczynających pracę na tym stanowisku wynosi aż 4,4 tys. zł – 5 tys. zł brutto. Po dwóch latach, analogicznie jak w przypadku pracownika sklepu, wzrost wynagrodzenia jest gwarantowany i kształtuje się na poziomie 6,3 tys. zł – 6,8 tys. zł brutto.

- Stale dbamy o dobre warunki zatrudnienia i kolejny raz wdrażamy program podwyżek – mówi Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska. Sieć obecnie zatrudnia ok. 15 tys. osób. W 2015 roku do Lidla dołączyło około 1 tys. nowych pracowników i firma zakłada podobną skalę rozwoju w bieżącym roku. - Roczne wydatki na szkolenia w okresie dwóch ostatnich lat wzrosły o 3 mln zł, sięgając poziomu 20 mln zł w 2015 r. Plan na 2016 rok zakłada dalsze zwiększenie nakładów w tym obszarze" – dodaje.

Lidl inwestuje w swoich pracowników nie tylko regularnie podnosząc płace, ale także zapewniając szeroki pakiet benefitów, w tym bezpłatną, prywatną opiekę medyczną. Dodatkowo firma oferuje możliwość przystąpienia na preferencyjnych warunkach do ubezpieczenia medycznego i grupowego wraz z całą rodziną. Do pakietu socjalnego dochodzą bony i paczki świąteczne, których – tylko w samym 2015 r. – ufundowano 11 tys. W ramach programu „wyprawka dla pierwszoklasisty" – w latach 2012-2015 blisko 4 tys. dzieci otrzymało pakiety na start swojej drogi szkolnej.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

REDAKCJA POLECA

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA