Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 14.11.2015 11:27 Publikacja: 14.11.2015 10:36
Foto: Bloomberg
Zapowiedziana przez władze blokada granic najprawdopodobniej nie doprowadzi do zatrzymania ruchu, ale wprowadzenia drobiazgowy kontroli. A to będzie problemem dla firm transportowych. Zwłaszcza, że nie można wykluczyć sytuacji, w której dojdzie do zaostrzenia kontroli także na granicach innych państw.
Tymczasem nawet pobieżna kontrola samochodów ciężarowych wydłużyłaby czas jazdy o 10-20 proc. Dokładna będzie już bardzo dotkliwa: na granicach pojawią się kolejki. Na razie trudno przewidzieć, kto będzie podlegał kontrolom i w jaki sposób będą one prowadzone. Na pewno płynność ruchu towarowego zostanie mocno wyhamowana. Wiele zależeć będzie od infrastruktury na przejściach granicznych. Kiedyś była mocno rozbudowana, teraz może braknąć parkingów czy dodatkowych pasów ruchu dla zatrzymywanych pojazdów.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Socjalistyczny reżim wenezuelski proponował Amerykanom szeroki dostęp do swojej ropy i kopalin oraz osłabienie z...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Kanclerz Niemiec Friedrich Merz wezwał do sięgnięcia po zamrożone rosyjskie aktywa, by sfinansować 140 mld euro...
Polska pozostanie jednym z liderów europejskiego wzrostu gospodarczego w tym i przyszłym roku – wynika z nowych...
Ministrowie z resortu aktywów państwowych podzielili się na nowo nadzorem nad spółkami, w których udziały ma Ska...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Budujemy sieć torów kolejowych o europejskim rozstawie szyn. Rozbudowujemy przejścia graniczne, bo ruch z Polską...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas