fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Giełda

OT Logistics zmieni cel emisji

spółka
Grupa specjalizująca się w transporcie śródlądowym i kolejowym, spedycji oraz usługach portowych chce pieniądze z obligacji przeznaczyć na inwestycje w Świnoujściu.

OT Logistics chce zmienić warunki emisji obligacji serii F, z której pozyskało już 25,4 mln zł. Chodzi o cel emisji, którym pierwotnie było zebranie pieniędzy na częściowe sfinansowanie nabycia udziałów w dwóch czarnogórskich firmach. OT Logistics zamierzało przejąć AD Montecargo, podmiot zajmujący się kolejowymi przewozami towarowymi oraz Luka Bar, firmę do której należy największy port morski w Czarnogórze. Oba przetargi jednak unieważniono. Z tego powodu zarząd giełdowej spółki podjął decyzję o zmianie celu emisji obligacji i przeznaczeniu pozyskanych środków na częściowe sfinansowanie inwestycji w Porcie Świnoujście polegającej na przebudowie terminala do obsługi produktów agro. Na realizację tego zadania zamierza przeznaczyć do 20 mln zł. Pozostałe środki pozyskane od inwestorów (5,4 mln zł) mają zasilić kapitał obrotowy spółki.

Do zmiany warunków emisji obligacji serii F potrzebne są jeszcze zgody rady nadzorczej spółki oraz zgromadzenia obligatariuszy. Treść ogłoszenia o zwołaniu zgromadzenia obligatariuszy oraz projekty uchwał, które będą przedmiotem jego obrad, OT Logistics ma zamieścić po ich sporządzeniu na swojej stronie internetowej.

Szczecińska grupa wygrała przetargi na zakup 51 proc. akcji AD Montecargo oraz 30 proc. udziałów Luka Bar. Pod koniec marca informowała nawet o zakończeniu dodatkowych negocjacji  z przedstawicielami czarnogórskiego Skarbu Państwa. Potem niespodziewanie je jednak unieważniono. W niedawnym wywiadzie udzielonym „Parkietowi”, prezes spółki Zbigniew Nowik, mówił, że jeśli zostaną wznowione przetargi, to grupa w obu prawdopodobnie wystartuje.

Dla OT Logistics obie akwizycje są bardzo ważne ze względu na planowaną ekspansję na południu Europy. Grupa chciała oba czarnogórskie podmioty włączyć w realizację swojej strategii, która zakłada stworzenie korytarza transportowego pomiędzy Bałtykiem oraz Adriatykiem.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA