Podczas debaty „Dostępność komunikacyjna" przedstawiciele resortu infrastruktury, spółek kolejowych, funkcjonujących w ramach Grupy PKP i świata polityki dyskutowali o wykluczeniu transportowym, dostępności pociągów i nowych projektach inwestycyjnych na kolei.
Coraz więcej stacji
Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe SA, zwrócił uwagę na dynamicznie poprawiającą się w ostatnich latach jakość infrastruktury kolejowej dla pasażerów.
– Już w tej chwili oddaliśmy 130 nowych peronów tam, gdzie dotychczas nie istniały. Poprawiamy w ten sposób dostępność komunikacyjną np. na obrzeżach miast. Wszystkie dojścia są przystosowywane do osób o ograniczonej sprawności ruchowej – mówił Merchel. Jak podkreślał, PKP Polskie Linie Kolejowe SA wsłuchują się w głos społeczeństwa i realizują inwestycje zgodnie z oczekiwaniami użytkowników. – Dla poprawy bezpieczeństwa i usprawnienia komunikacji budujemy nowe wiadukty i przejścia dla pieszych, by linie kolejowe łączyły, a nie dzieliły miejscowości – dodał.
Adam Laskowski, członek zarządu PKP InterCity, wskazywał, że jego firma co roku zwiększa liczbę postojów w rozkładzie jazdy, co przekłada się na większą dostępność kolei dla Polaków.
– W rozkładzie w latach 2015–2016 obsługiwaliśmy ponad 330 miejscowości. W nowym rozkładzie jazdy, od grudnia br., będzie ich już ponad 400. Na tym na pewno nie poprzestaniemy, bo cały czas analizujemy kolejne miejsca z potencjałem. Nasza sieć staje się coraz bogatsza, co wiąże się z dynamicznym wzrostem liczby przewiezionych pasażerów – mówił. Jak dodał, PKP InterCity prowadzi ogromny program inwestycyjny za ponad 7 mld zł.