Cyfrowa rewolucja zbliży szefów finansów do biznesu

Dyrektorzy finansowi w coraz większym stopniu zajmują się nie tylko analizą przeszłości, lecz także budowaniem przyszłej wartości swoich firm. Pomagają im w tym zadaniu nowe technologie, w tym automatyzacja.

Publikacja: 17.06.2018 21:00

O CFO jako liderze, strategu i innowatorze dyskutowali (od lewej) Ash Noah z CGMA; Piotr Olendski z

O CFO jako liderze, strategu i innowatorze dyskutowali (od lewej) Ash Noah z CGMA; Piotr Olendski z Deutsche Bank Polska; Violetta Małek z Gekko advisoryNOW; Magdalena Wereda-Kolasińska z PZU Zdrowie; Michał Swół z Fortum Markets Polska i Robert Jasiński z PKN Orlen.

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

O nowych wyzwaniach i nowych szansach, jakie automatyzacja stwarza (i będzie stwarzać) finansistom, o zmieniającej się roli CFO w firmie, a także o sposobach na transformację firmowych finansów dyskutowali uczestnicy międzynarodowej konferencji CFO Strategy & Innovation Summit 2018, którą „Rzeczpospolita" zorganizowała wspólnie z Chartered Institute of Management Accountants (CIMA).

Jak podkreślał Ash Noah, wiceprezes ds. relacji zewnętrznych CGMA (międzynarodowej kwalifikacji w dziedzinie rachunkowości zarządczej utworzonej przez CIMA i amerykański instytut AICPA), automatyzacja i sztuczna inteligencja, które już wkrótce przejmą zdecydowaną większość operacji finansowo-księgowych, zasadniczo zmienią rolę finansistów. Będzie się ona poszerzać, obejmując nowe obszary – już nie tylko z zarządzania finansami, lecz także operacji firmy.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Finanse
Warren Buffett przejdzie na emeryturę. Ma go zastąpić Greg Abel
Finanse
Berkshire ze spadkiem zysków, rośnie za to góra gotówki
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem