Reklama
Rozwiń
Reklama

Dlaczego zabawki łączące się z internetem są niebezpieczne

Urząd Ochrony Danych Osobowych podpowiada na co zwrócić uwagę przed zakupem zabawki i jak prawidłowo ją zabezpieczyć, aby nie zagrażała prywatności dziecka.

Aktualizacja: 01.06.2020 16:04 Publikacja: 01.06.2020 15:22

Dlaczego zabawki łączące się z internetem są niebezpieczne

Foto: Adobe Stock

Zabawki łączące się z internetem stają się obiektem pożądania wśród dzieci w różnym wieku. Mają one postać zwykłych przedmiotów, t.j. inteligentne zegarki, lalki, roboty, dziecięce tablety, mini drony, itp., które zbierają informacje z zainstalowanego w zabawce mikrofonu lub kamery i przesyłają je za pomocą Bluetooth lub Wi-Fi do Internetu. Wyposażone w technologie rozpoznawania mowy, wchodzą w interakcje z dzieckiem.

- Wielokrotnie wiąże się to z bezprawnym gromadzeniem danych o dziecku, co może stanowić zagrożenie dla jego prywatności, a także narażenie go na wszystkie problemy związane z cyberprzestępczością, w tym kradzież danych, bezprawne ich użycie bez wiedzy użytkownika czy oszustwo - ostrzega UODO.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama