fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Trasa S17 z Napierek do Płońska dopiero za 5 lat

Fotorzepa, Maciej Kosycarz Maciej Kosycarz
W środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 Napierki – Płońsk. Inwestycję podzielono na cztery odcinki: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Łącznie cały fragment trasy to ponad 71 km.
Postępowanie w trybie przetargu ograniczonego oznacza, że w pierwszym etapie będą składane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszonych zostanie maksymalnie 20 wykonawców, których wiedza i doświadczenie, a także potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będą spełniać warunki przetargowe.
GDDKiA będzie oceniać oferty według trzech kryteriów. Oprócz najważniejszego - ceny, pod uwagę brany będzie termin wykonania. Wykonawca na etapie składania ofert będzie mógł zaproponować zrealizowanie przedsięwzięcia w terminie krótszym niż maksymalny okres 37 miesięcy, ale nie krótszym niż 34 miesiące. Trzecim kryterium oceny jest okres gwarancji. Wnioski mogą być składane do 26 października. – Przewidujemy podpisanie umowy w grudniu 2016 roku – informuje olsztyński oddział GDDKiA
Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj". Firmy, które wygrają przetargi, jeszcze przed przystąpieniem do prac budowlanych maja wykonać projekty budowlane i złożyć wnioski o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dla całego zadania. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w I kwartale 2018 r. Budowa zakończy się najwcześniej w II kwartale 2020 roku
Szacunkowy koszt budowy drogi ekspresowej S7 Napierki – Płońsk wyniesie około 2,5 mld zł. Rzeczywisty koszt budowy poszczególnych odcinków będzie znany jednak dopiero po rozstrzygnięciu przetargów.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA