Reklama

Właściciel Empiku pozbył się odzieży

Grupa EMF, prowadząca sieci Empik i Smyk zamknęła już wszystkie sklepy odzieżowe. Dalej chce pozbyć się szkół językowych.

Publikacja: 01.09.2015 12:11

Właściciel Empiku pozbył się odzieży

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

Przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej Grupy EM&F wzrosły o 10 proc. do 1,3 mld zł w I połowie 2015 r., co było efektem wzrostu przychodów we wszystkich segmentach grupy.

Spółka przestała już podawać wyniki sklepów odzieżowych. Jak informuje w komunikacie, jako ostatnich pozbyła się sieci Esprit i Aldo, zaś GAP zdecydował o zakończeniu operacji w Polsce, dlatego trzy jego sklepy prowadzone przez EMF zostały zamknięte.

Najwyższy udział w sprzedaży EM&F ma Grupa Smyk, wyniósł 43 proc. Spółka zanotowała wzrost przychodów o 9 proc. rdr do 569 mln zł, co było wynikiem wzrostu sprzedaży sklepów działających co najmniej rok – w tym ujeciu wzrost wyniósł 9,1 proc. Rozwija też sieć sklepów, dynamiczne wzrosty na rynku polskim i niemieckim, głównie w kategoriach moda, zabawki, akcesoria oraz artykuły papiernicze.

W Grupie Empik wzrost wyniósł 5 proc. rdr do 439 mln zł, co było wynikiem wzrostu sprzedaży sklepów Empik (+2 proc.), jak i rozwoju sieci sprzedaży.

W segmencie E-commerce wzrost o 46 proc. do 137 mln zł, przy tym odnotowano dwucyfrowe dynamiki praktycznie we wszystkich kategoriach produktowych.

Reklama
Reklama

W Grupie Optimum wzrost o 4 proc. rdr do 141 mln zł, przy wysokim wzroście sprzedaży marki Converse na rynku polskim, a także znaczącym wzroście przychodów ze sprzedaży kosmetyków i produktów optycznych (Chanel, Bausch & Lomb) w Czechach.

Biznes
KGHM stawia na innowacje
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Biznes
Potrzebujemy inwestycji i stabilności, a nie populizmu
Biznes
Liderzy wzrostu w trudnym czasie
Biznes
„Król kabanosów” musi zapłacić 20 mln zł. Sąd podniósł wartość listu żelaznego
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Kompetencje, których nie da się uczyć jak dawniej
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama