Biznes

Będzie garniturowa fuzja: Vistula może przejąć Bytom

Fotorzepa, Marcin Lobaczewski
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że wydał zgodę na fuzję Vistuli i Bytomia, konkurujących do tej pory o portfele mężczyzn na rynku odzieży eleganckiej i casual.

O zgodzie UOKiK informują także giełdowe firmy. Z ich komunikatów wynika, że decyzja została wydana w czwartek. Tego dnia Bytom poinformował o przydzieleniu ponad 1,9 mln akcji w ramach programu motywacyjnego dla menedżerów.

Czytaj także: To koniec Próchnika? Sąd ogłosił upadłość

Zgodnie z obowiązującymi ustaleniami Vistula wyemituje dla akcjonariuszy Bytomia nowe akcje. Za każdy walor producenta garniturów wydać ma – według zmienionego już raz parytetu – 0,72 akcji. Parytet ten został obniżony po tym jak w 2017 roku Vistula wypracowała wyniki lepsze od uwzględnionych przy ustaleniu pierwszego parytetu (0,82).

Michał Wójcik, prezes Bytomia mówił nam niedawno, że w tym roku kierowana przez niego firma radzi sobie lepiej niż Vistula i podejmie próbę ponownej renegocjacji parytetu.

Grzegorz Pilch, prezes Vistuli uważa jednak, że na negocjacje nie ma już miejsca. – Liczymy, że będziemy mogli zwołać WZA na koniec września lub początek października – napisał w korespondencji z „Parkietem" szef Vistuli.

Odzieżowe firmy czekały na decyzję urzędu prawie rok. O tym, że przeprowadzą fuzję poinformowały w maju 2017 r., a stosowny wniosek do UOKIK złożyły pod koniec sierpnia ub.r.

Urząd skierował postępowanie do tzw. II fazy i przeprowadził badanie rynku. Jak podał dziś, objęło ono 27 konkurentów Vistuli i Bytomia. Jakie udziały rynkowe łączących się firm stwierdził – nie zdradził. Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKIK tłumaczy, że dane utajniono na wniosek przedsiębiorcy.

Informacja o decyzji UOKIK pojawiła się w trakcie piątkowej sesji, wywołując wzrost kursu akcji Bytomia o ponad 10 proc. do ponad 3 zł. Wzrost z czasem wyhamował i o godz. 16.26 papier kosztował 2,97 zł, o 7,6 proc. więcej niż w czwartek. Akcja Vistuli kosztuje natomiast 4,36 zł, o nieco ponad 1 proc. więcej niż dzień wcześniej na zamknięciu sesji.

Vistula jest nie tylko producentem garniturów. Należą do niej marki Wólczanka, Deni Cler i jubilerski W.Kruk. Bytom zaś sprzedaje garnitury także w modelu hurtowym pod marką Intermoda.

Zsumowane przychody grupy w 2017 r. to 874 mln zł. Liczyły razem 526 sklepów o powierzchni 47,7 tys. m kw.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL