W obliczu zmian technologicznych PP wykorzystuje inne możliwości rozwoju.
– Jest to oczywiście e-commerce. Bowiem spadają listy, ale paczki dla osób robiących zakupy w internecie znakomicie rosną. Bardzo mocno staramy się też zwrócić uwagę na zaproponowanie obywatelom bezpiecznej i prostej komunikacji cyfrowej, która będzie wywoływała skutki prawne – wskazuje Łukasz Gołębiowski.
Jednak oprócz PP na rynku istnieje jeszcze parę światowych gigantów na polskim rynku. Jak PP buduje swoją konkurencyjność na rynku? Łukasz Gołębiowski wskazuje, że PP ma najlepsze dotarcie do klientów w branży e-commerce. Ich zdecydowana większość zamieszkuje małe miasta i wsie, a pracownicy służby doręczeń – listonosze i kurierzy – zapewniają wysoką jakość usługi. Dogodność obsługi poprawiają placówki pocztowe i stacje Orlen, w których klienci mogą odbierać paczki w odpowiadającym im czasie.
PP jest także partnerem Ministerstwa Cyfryzacji w sferze e-administracji.