Państwowy operator tłumaczył, że jako instytucja zaufania publicznego jest naturalnym partnerem m.in. do wykonywania usług na linii obywatel – państwo.

– Spółka ma największą sieć placówek w kraju, dzięki której może stać się pomostem dla administracji w kontakcie z obywatelem. Natomiast dzięki cyfrowej platformie Envelo, gdzie już dziś można wysyłać korespondencję bez wychodzenia z domu, może być katalizatorem zmian w zakresie digitalizacji kraju. Poczta podejmuje liczne działania w zakresie rozwoju innowacyjnych usług tak, by w dobie e-substytucji oraz e-administracji móc w niedalekiej przyszłości pełnić rolę Narodowego Operatora Cyfrowego – informuje PP.

W czasie spotkania rozmawiano także m.in: o koncie zaufanym, uwierzytelnianiu, czy też możliwościach świadczenia usług elektronicznych w zakresie tzw. odwróconej hybrydy (możliwość odbierania tradycyjnej korespondencji w koncie elektronicznym poprzez jej wcześniejsze zeskanowanie). Omówiono również projekt Mobilny Listonosz, które obejmuje podpis biometryczny np. w zakresie składania wniosków w sposób elektroniczny. – Zarząd zapoznał także przedstawicieli resortu z możliwościami oraz realizowanymi przedsięwzięciami należącej do grupy PP spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe, która rozwija platformę cyfrową Envelo – informują w biurze prasowym Poczty.

Minister Streżyńska zaproponowała kolejne spotkanie dotyczące współpracy w obszarze digitalizacji.