Pasażerowie z pewnością na długo zapamiętają tę przejażdżkę w nowo otwartej kolejce linowej Disney Skyliner w Disneylandzie na Florydzie. W sobotę wieczorem doszło do wciąż niewyjaśnionej awarii, przez którą jedna z sekcji gondoli przestała działać – z pasażerami na pokładzie.
Jak informują świadkowie zdarzenia cytowani przez dziennik „The Independent”, gondole zatrzymały się gwałtownie około godziny 20.00. Disney World nie wyjaśnił jeszcze przyczyny problemów technicznych, jednak z relacji klientów parku rozrywki wynika, że doszło do kolizji kilku gondoli.
Czytaj także: Disneyland pozwany za „podwójne standardy”. W tle wojna handlowa
Tuż po wykryciu awarii pasażerowie zostali przez głośniki poinformowani o usterce i poproszeni o zachowanie spokoju. W każdym wagonie pod siedzeniami znajdowały się bagaże awaryjne z wodą pitną, notesami i światłem chemicznym. To, co miało być jednak tylko chwilową awarią, przerodziło się w kilkugodzinny koszmar dla klientów parku rozrywki.
Nic dziwnego, że ludzie, którzy utknęli w wysoko zawieszonych gondolach, byli przestraszeni sytuacją. Kolejka długo nie ruszała, a pasażerowie liczyli na pomoc z zewnątrz. Zgłaszali więc problem w mediach społecznościowych i dzwonili do pogotowia ratunkowego, które miało również zgłoszenia o atakach paniki. Funkcjonariusze po dwóch godzinach przystąpili do akcji ratunkowej i ewakuowali pasażerów z trzech gondoli.
Live from the Riviera @Disney #Skyliner station. They are starting to rescue the people in the gondolas closest to the station and we had to move because they are going to start evacuating everyone. People have been stuck for 2 hours. pic.twitter.com/N2QpXGXqQm
— Jena Polyak (@jenapolyak) October 6, 2019
Gondole ruszyły znów dopiero po 23.00, awaria trwała więc ponad trzy godziny. Od razu po wypuszczeniu wszystkich pasażerów cała kolejka linowa została jednak zamknięta do przeglądu i nie wiadomo, kiedy będzie ponownie otwarta dla zwiedzających.
Disney World jeszcze do niedzieli odmawiał komentarza w tej sprawie. W końcu rzeczniczka podała w rozmowie z „The Orlando Sentinel”, że firma prowadzi śledztwo w sprawie przyczyny tak długiego przestoju kolejki linowej, który był zupełnie „nieoczekiwany”.
Kolejka Disney Skyliner została otwarta zaledwie tydzień wcześniej – w niedzielę 29 września. Składa się z trzech niezależnych od siebie sekcji przewożących w sumie 300 wagonów. Można dzięki nimi szybciej przemieszczać się między różnymi częściami parku rozrywki, w tym Epcot, studiem Hollywood oraz trzema innymi działami wchodzącymi w skład Walt Disney World Resort.