fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Awaria w Disneylandzie na Florydzie. Ludzie utknęli w gondolach na kilka godzin

www.disneyparks.disney.go.com
Do poważnego zdarzenia doszło w największym Disneylandzie na świecie. Pasażerowie utknęli w wysoko zawieszonych gondolach na parę godzin i musieli być ewakuowani przez pogotowie.

Pasażerowie z pewnością na długo zapamiętają tę przejażdżkę w nowo otwartej kolejce linowej Disney Skyliner w Disneylandzie na Florydzie. W sobotę wieczorem doszło do wciąż niewyjaśnionej awarii, przez którą jedna z sekcji gondoli przestała działać – z pasażerami na pokładzie.

Jak informują świadkowie zdarzenia cytowani przez dziennik „The Independent”, gondole zatrzymały się gwałtownie około godziny 20.00. Disney World nie wyjaśnił jeszcze przyczyny problemów technicznych, jednak z relacji klientów parku rozrywki wynika, że doszło do kolizji kilku gondoli.

Czytaj także:  Disneyland pozwany za „podwójne standardy”. W tle wojna handlowa 

Tuż po wykryciu awarii pasażerowie zostali przez głośniki poinformowani o usterce i poproszeni o zachowanie spokoju. W każdym wagonie pod siedzeniami znajdowały się bagaże awaryjne z wodą pitną, notesami i światłem chemicznym. To, co miało być jednak tylko chwilową awarią, przerodziło się w kilkugodzinny koszmar dla klientów parku rozrywki.

Nic dziwnego, że ludzie, którzy utknęli w wysoko zawieszonych gondolach, byli przestraszeni sytuacją. Kolejka długo nie ruszała, a pasażerowie liczyli na pomoc z zewnątrz. Zgłaszali więc problem w mediach społecznościowych i dzwonili do pogotowia ratunkowego, które miało również zgłoszenia o atakach paniki. Funkcjonariusze po dwóch godzinach przystąpili do akcji ratunkowej i ewakuowali pasażerów z trzech gondoli.

Gondole ruszyły znów dopiero po 23.00, awaria trwała więc ponad trzy godziny. Od razu po wypuszczeniu wszystkich pasażerów cała kolejka linowa została jednak zamknięta do przeglądu i nie wiadomo, kiedy będzie ponownie otwarta dla zwiedzających.

Disney World jeszcze do niedzieli odmawiał komentarza w tej sprawie. W końcu rzeczniczka podała w rozmowie z „The Orlando Sentinel”, że firma prowadzi śledztwo w sprawie przyczyny tak długiego przestoju kolejki linowej, który był zupełnie „nieoczekiwany”.

Kolejka Disney Skyliner została otwarta zaledwie tydzień wcześniej – w niedzielę 29 września. Składa się z trzech niezależnych od siebie sekcji przewożących w sumie 300 wagonów. Można dzięki nimi szybciej przemieszczać się między różnymi częściami parku rozrywki, w tym Epcot, studiem Hollywood oraz trzema innymi działami wchodzącymi w skład Walt Disney World Resort.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA