fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Neckermann Polska jest niewypłacalny. Co z turystami za granicą?

Materiały prasowe.
Biuro podróży Neckermann Polska złożyło w środę 25 września w urzędzie marszałkowskim województwa mazowieckiego oświadczenie o niewypłacalności. Aby móc udzielić najszybszej pomocy turystom, marszałek uruchamia gwarancję ubezpieczeniową.

Jak wynika z informacji przekazanych przez biuro – obecnie poza granicami kraju przebywa ok. 3600 turystów - poinformował urząd marszałkowski.

Czytaj także: Neckermann Polska odwołuje część wylotów. "Dla dobra klientów"

Sytuację polskich turystów poza granicami kraju monitoruje także MSZ. Konsulowe w odpowiednich krajach już otrzymali instrukcje i są gotowi do udzielania stosownej pomocy.

W Polsce zostało z zapłaconymi zaliczkami na kolejne zimowe i letnie wyjazdy jeszcze kilkanaście tysięcy klientów.

Ci, którzy jeszcze wypoczywają będą prawdopodobnie mogli dokończyć urlop. Jeśli ich hotele nie są zapłacone, marszałek ma prawo wyrównać rachunki. Tak samo, jak zapłaci za ewentualny transport samolotami. Jednak prezes Neckermanna Polska Maciej Nykiel zapewnia, że czartery są już opłacone.

Biuro podróży ma wykupioną gwarancję, która opiewa na 25 milionów złotych, a wystawił ją polski oddział francuskiego ubezpieczyciela Allinaz Partners. Według nieoficjalnych informacji z biura podróży tych pieniędzy powinno wystarczyć na pokrycie kosztów i roszczeń. Sięganie do drugiego zabezpieczenia, Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, raczej nie będzie potrzebne.

W biurze podróży Neckermann Polska pracowało 140 osób. - Wszystko stało się w takim pośpiechu i nerwach, że nawet nie wiemy, czy dostaniemy pensje - mówi nam pracownik warszawskiej centrali Neckermanna.

Jak napisał w komunikacie prezes Maciej Nykiel „bezpośrednim powodem powyższych działań jest ogłoszenie w dniu 23 września 2019 r. upadłości przez Thomas Cook PLC, a w konsekwencji także ogłoszenie w dniu 25 września 2019 r. upadłości spółki Thomas Cook GMBH, właściciela 100 proc. udziałów w Neckermann Polska".

I dodał, że polski oddział, mimo stabilnej kondycji finansowej nie może funkcjonować samodzielnie bez swojej spółki matki.

Problemy naszego właściciela na rynku brytyjskim oraz niemieckim są przyczyną zlikwidowania działalności operacyjnej na wielu rynkach światowych, w tym na rynku polskim. Przez ostatnie 23 lata Neckermann Polska realizował w Polsce misję służenia z najwyższą jakością swoim Klientom. Wraz z moimi współpracownikami i prawie 140-osobowym zespołem polskiego oddziału jesteśmy w pełnej gotowości i pomimo zaistniałej sytuacji nadal pracujemy, tak aby proces upadłości w Polsce był jak najmniej odczuwalny, mając na uwadze możliwości jakimi obecnie dysponujemy” - napisano w komunikacie.

Neckerman zawiesił wyloty i rezerwacje

We wtorek prezes Neckermann Polska poinformował, że "mając na uwadze dobro klientów" odwołuje wszystkie środowe wyloty i na 48 godzin wstrzymuje przyjmowanie wszystkich rezerwacji.

Według prezesa Maciej Nykiel "sytuacja nabrała nowej dynamiki". Komplikacji uległa sytuacja w niektórych hotelach, na lotniskach, firmach transportowych i miejscowościach wakacyjnych, spowodowana koniecznością repatriacji przez brytyjskie władze do Wielkiej Brytanii kilkuset tysięcy turystów z powodu upadku brytyjskiej firmy Thomas Cook.

Jeszcze w poniedziałek, po informacji o bankructwie biura Thomas Cook prezes polskiego oddziału Neckermanna zapewniał, że jest ono w stabilnej sytuacji finansowej i realizuje na bieżąco wszystkie zobowiązania, wszystkie rachunki i faktury są zapłacone.

Jednak już we wtorek turyści z Polski mieli pierwsze problemy w hotelach. Na Majorce Polacy usłyszeli od obsługi w niektórych hotelach, że mają opuścić pokoje, albo zapłacić za cały pobyt. Według przedstawicieli hoteli ich pobyt nie został opłacony przez Neckermann Polska.

Oświadczenie AWP P&C Oddział w Polsce (Allianz Partners)

W związku z ogłoszoną w dniu 25.09.2019 roku niewypłacalnością
Neckermann Polska Sp. z o.o., Marszałek Województwa Mazowieckiego uruchomił procedurę wynikającą z gwarancji ubezpieczeniowej organizatora turystyki udzielonej przez Allianz Partners (AWP P&C S.A. Oddział w Polsce). Gwarancja opiewa na kwotę 25 mln zł.

Jako ubezpieczyciel deklarujemy pełną współpracę z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego oraz z podległymi mu urzędnikami. Wywiążemy się ze wszystkich zobowiązań wynikających z udzielonej przez nas gwarancji ubezpieczeniowej.

W naszym Centrum Operacyjnym uruchomiliśmy dodatkowe numery telefonów dla Klientów biura podróży Neckermann.

Osoby przebywające za granicą mogą skontaktować się z Centrum Operacyjnym pod czynnym całą dobę numerem telefonu: +48 22 522 29 00.

Dla osób, których wyjazd został odwołany, uruchomiliśmy, czynny w dni powszednie w godzinach 8:00-16:00, numer telefonu: +48 22 563 11 00 oraz adres e-mail: nm.odwolania@allianz.com.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA