Każdego dnia w Polsce strudzony wędrowiec może zatrzymać się w jednym z ponad 120 tys. pokoi hotelowych. Jak zauważa "PB", wybór z roku na rok będzie coraz większy, bo w nowe obiekty inwestują prywatni przedsiębiorcy i duże sieci handlowe. Sieci takie jak amerykański Hilton rozwijają się w dużej mierze dzięki franczyzobiorcom, którzy inwestują prywatne pieniądze, a w zamian otrzymują rozpoznawalny szyld i marketingowe wsparcie giganta - pisze gazeta.

"W Polsce przez dekadę uruchomiliśmy we współpracy z partnerami czternaście hoteli, a w ciągu dwóch-trzech lat sieć powinna się powiększyć o szesnaście placówek. To zdecydowanie nie wyczerpuje naszego potencjału do rozwoju w Polsce: rynek jest z naszego punktu widzenia atrakcyjny, gospodarka się rozwija, infrastruktura jest coraz lepsza i przybywa turystów" - mówi Jim Holthouser, dyrektor ds. globalnych marek w Hiltonie.

W Polsce działa łącznie około 2,7 tys. zarejestrowanych hoteli. Niekwestionowanym numerem jeden na rynku jest giełdowy Orbis, kontrolowany przez francuską grupę Accor. Jak czytamy w artykule, pod sześcioma szyldami prowadzi on w Polsce 71 hoteli, a w całym regionie - 117.