Na naszych oczach zmienia się w tej branży niemal wszystko – od wkroczenia nowych technologii przez zmiany wymuszone kwestiami środowiskowymi i regulacyjnymi po rodzaj rewolucji dotyczącej kwestii samej sprzedaży pojazdu oraz sposobu korzystania z aut przez firmy i klientów indywidualnych.
To wszystko skazuje sektor na innowacyjność. Tutaj gra nie dotyczy wprowadzenia tej czy innej nowinki albo gadżetu, tutaj chodzi o przeżycie. Wygrają ten wyścig ci, którzy będą w stanie upowszechnić czyste technologie zarówno funkcjonowania, jak i produkcji pojazdów, czy ci, którzy – choć do tego droga okazuje się bardziej kręta, niż zakładano – będą w stanie skutecznie wdrożyć technologie dotyczące autonomicznych aut. W dodatku jeszcze trzeba przekonać klientów, zwłaszcza najmłodszego pokolenia, żeby z tych pojazdów korzystali, co wcale nie jest takie oczywiste. A kupowanie samochodu na własność staje się praktyką coraz rzadszą, trzeba więc ścigać się na oferty wynajmu, wypożyczenia czy jakiegokolwiek innego sposobu użyczenia aut.