Reklama
Rozwiń

Kluczowy podmiot w budowie cyfrowej komunikacji

Prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski mówi o przyszłości firmy oraz cyfryzacji usług.

Publikacja: 21.06.2018 21:22

Kluczowy podmiot w budowie cyfrowej komunikacji

Foto: materiały prasowe

Jesteśmy świadkami cyfrowej rewolucji. W jaki sposób Poczta Polska chce brać w niej udział?

Rewolucja cyfrowa, która dzieje się na naszych oczach, ma dla Poczty Polskiej dwie płaszczyzny. Pierwsza to dostarczanie paczek. Druga związana jest z podstawową działalnością poczty, czyli dostarczaniem tradycyjnej korespondencji. Wszystko wskazuje na to, że tradycyjna korespondencja będzie stopniowo zastępowana przez korespondencję elektroniczną. Mówimy o segmencie obsługi administracji państwowej i administracji samorządowej. Wybór modelu z narodowym operatorem cyfrowym oddala ryzyko, że e-Doręczenia byłyby tylko elektroniczne. Poczta Polska jest w stanie świadczyć usługę hybrydową, tzn. przetwarzać dokumenty i przekazywać je do obywateli w formie elektronicznej na kwalifikowaną skrzynkę elektroniczną lub drogą tradycyjną, tj. listem poleconym. Dzięki sieci placówek pocztowych w całym kraju z usługi mogliby korzystać m.in. mieszkańcy miejscowości, w których nie ma innych instytucji oferujących kontakt z administracją państwową.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

100 Lat Polskiej Gospodarki
Grzegorz W. Kołodko: Największym wyzwaniem jest demografia
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
100 Lat Polskiej Gospodarki
Jan Grzegorz Prądzyński: Wielkim wyzwaniem będą samochody autonomiczne
100 Lat Polskiej Gospodarki
Dąbrowski: Otworzyć się na potrzeby nowego pokolenia
100 Lat Polskiej Gospodarki
Gróbarczyk: 5 minut, które trzeba wykorzystać
100 Lat Polskiej Gospodarki
Kowalski: Skończyć z polskim paradoksem