Reklama

Trzęsienie ziemi w e-handlu. Tak boty „kradną” klientów

AI odbierze sklepom internetowym nawet 70 proc. dotychczasowego ruchu – alarmują eksperci. Szukający produktów w sieci coraz rzadziej klikają w linki w wyszukiwarce, zdając się na rekomendacje ChataGPT czy Gemini.

Publikacja: 23.09.2025 04:02

Trzęsienie ziemi w e-handlu. Tak boty „kradną” klientów

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jak sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki konsumenci podejmują decyzje zakupowe?
  • Co oznacza nowa era "zero-click"?
  • Jak firmy e-commerce muszą dostosować swoje treści do algorytmów AI?
  • Kto zyska, a kto straci na zmianach będących efektem wdrożenia przez Google AI Overviews?
Pozostało jeszcze 96% artykułu

W internecie nastała nowa era, którą już określa się mianem „zero-click”. Czasy, w których internauci polegali na wynikach wyszukiwarek przechodzą do historii, a pałeczkę przejmują popularne chatboty – to one stają się teraz głównymi dostawcami informacji o markach, firmach czy produktach. I to one mają coraz większy wpływ na to, jaki sklep czy towar zostanie nam zaoferowany. 

– AI zmienia sposób, jak konsumenci podejmują decyzje zakupowe. Zamiast samodzielnie przeglądać wyniki wyszukiwania, otrzymują gotową rekomendację dopasowaną do ich potrzeb. W efekcie to algorytmy zaczynają decydować, które produkty i sklepy znajdą się w centrum uwagi – podkreśla Justyna Walo, z ITDS, firmy z branży IT, członkini branżowej izby AI Chamber.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Biura znikają z oferty szybciej. Firmy szukają prestiżowych adresów
Raporty ekonomiczne
Polskie firmy szykują się do budowy atomu. Jest krótka lista
Raporty ekonomiczne
Po kawę do Żabki lub Orlenu. Kawiarnie przegrywają przez wysokie ceny
Raporty ekonomiczne
Cichy wspólnik hakera w firmie
Raporty ekonomiczne
Fizyczna sztuczna inteligencja wchodzi do fabryk
Reklama
Reklama
Reklama