Reklama

Wyprzedaże nie pomogły. Klienci uciekli z galerii handlowych

Choć zmiany w ruchu podczas sezonu przecen nie były duże i średnio spadły o 3,9 proc. w porównaniu do tego okresu 2024 r., to jednak potwierdzają trendy na rynku i wyraźne przenoszenie się konsumentów do internetu.

Publikacja: 19.09.2025 04:09

Wyprzedaże nie pomogły. Klienci uciekli z galerii handlowych

Foto: Adobestock / Roman Milert

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie zmiany w zachowaniach konsumentów wpływają na spadek liczby odwiedzin w galeriach handlowych?
  • W jaki sposób pandemia wpłynęła na nawyki zakupowe Polaków i strukturę odwiedzin centrów handlowych?
  • Jak rozwój rynku online wpływa na tradycyjne centra handlowe w Polsce?
  • Jakie strategie podejmują zarządcy galerii handlowych, by przyciągnąć klientów i zwiększyć odwiedzalność?
Pozostało jeszcze 94% artykułu

Podczas letnich wyprzedaży w okresie od 26 czerwca do 31 sierpnia liczba klientów w galeriach i centrach handlowych spadła średnio o 3,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. – wynika z raportu Proxi.Cloud i Grupy Blix, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Jego autorzy zwracają uwagę, że widać także spadek liczby wizyt o 1,4 proc. oraz to, że o 5,2 proc. skrócił się średni czas spędzany w takich placówkach. Z kolei pozytywną informacją dla handlowców jest to, że wzrosła częstotliwość wizyt o 2,6 proc.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
AI w megafonie. Polskie algorytmy na międzynarodowych dworcach i lotniskach
Raporty ekonomiczne
Tak AI zmienia średnie firmy. Inwestują, zyskują i zatrudniają
Raporty ekonomiczne
Ostre hamowanie na rynku biur. Duża konkurencja o najlepsze siedziby
Raporty ekonomiczne
Rząd buduje cyfrową tarczę. Problem w tym, że jest dziurawa
Raporty ekonomiczne
Wrzesień w dotacjach: technologie przyszłości w zasięgu firm
Reklama
Reklama
Reklama