Aktualizacja: 20.10.2025 06:08 Publikacja: 08.05.2025 04:45
Foto: Adobe Stock
Jest wyczekiwany przełom w rządowych inwestycjach drogowych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zadeklarowała, że będzie spełniać żądania branży budowlanej: w ogłoszonym właśnie przetargu na budowę fragmentu autostrady A2 w woj. lubelskim ma po raz pierwszy wykluczyć firmy spoza UE. Polscy wykonawcy oskarżają je o nierówną konkurencję. Twierdzą, że wygrywają przetargi dzięki przewadze w dostępie do taniego kapitału, a zyski transferują do rodzimych krajów. Obecnie firmy azjatyckie realizują w ramach rządowego programu drogowego dziewięć kontraktów wartych 7,3 mld zł. To 11 proc. wartości wszystkich bieżących umów na budowę szybkich dróg w Polsce. Obejmują realizację 179 km dróg ekspresowych i autostrad.
Najczęściej menedżerowie, lecz również wielu specjalistów i właścicieli firm doświadcza w pracy przemocowych rel...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Giełdowi deweloperzy mają za sobą czwarty z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży mieszkań. W IV kwartale będą walczyć...
Rząd tłumaczy rekordowy deficyt i dług koniecznością zwiększonych wydatków na obronność. Jednak dane pokazują, ż...
Problem wypalenia zawodowego w branży IT, także w Polsce, wyraźnie się nasila. I to mimo wysokich pensji i elast...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Skumulowany deficyt z ostatnich 12 miesięcy sięga już ponad 300 mld zł i jest wyższy niż limit na 2025 r. Sytuac...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas