Sprawny transport szynowy jest trzonem infrastruktury potrzebnej do przeprowadzenia takiej imprezy jak Euro 2012. Tylko tramwaje i pociągi będą w stanie sprawnie dowieźć kibiców na mecze i bezpiecznie odwieźć ich do domu bez tworzenia korków, czego nie można powiedzieć nawet o samolotach. W ten sposób podróż pociągiem jest obliczalna, a kto chciałby się spóźnić na mecz, stojąc w korku? Dochodzą do tego aspekty bezpieczeństwa ruchu, a transport szynowy ma tu niekwestionowaną przewagę nad drogowym.
Mazowsze inwestuje w transport szynowy, co jest pozytywnym sygnałem dla jego mieszkańców i przyszłych gości Euro 2012.
Oprócz inwestycji w modernizację sieci kolejowej czy tramwajowej i budowę nowych połączeń potrzebny jest nowy tabor. W ten sposób powstaje zróżnicowany system transportu, który z czasem pozwoli rozładować korki w Warszawie i okolicach: im więcej pociągów, tym więcej połączeń i pasażerów.
Kropką nad i są na pewno inteligentne rozwiązania, takie jak bilety strefowe.
Dla potrzeb Euro 2012 należy sięgnąć po rozwiązania niekonwencjonalne, aby zapobiec gigantycznym korkom na drogach. Na przykład bilet wstępu na mecz mógłby uprawniać do przejazdu środkami komunikacji publicznej na Mazowszu w określonym czasie przed i po każdym meczu. Jak osiągnąć takie efekty?