Ludzie nowe logo niosą

Już nie tylko profesjonalne agencje projektowe i reklamowe nadsyłają na ul. Ratuszową propozycje nowego symbolu zwierzyńca. Sami warszawiacy postanowili też włączyć się do akcji

Publikacja: 21.12.2010 07:45

Ludzie nowe logo niosą

Foto: Archiwum

Ślą e-maile. Ale też przychodzą osobiście i zostawiają swoje prace – mówi dyrektor zoo dr Andrzej Kruszewicz. – To, że już sami warszawiacy przynoszą propozycje na logo, świadczy o tym, że traktują ogród jako swoje miejsce.

Jego zastępczyni Ewa Zbonikowska przyznaje, że te spontaniczne prace są mniej atrakcyjne niż zaproponowane do tej pory przez grafików profesjonalnych agencji. Ale – jak przyznaje dr Kruszewicz – mają one wielką wartość, są wyrazem troski o ogród i zaangażowania w jego sprawy. Zaapelował także, by wszyscy chętni „zalewali zoo swoimi projektami”.

I tak się stało. Jedna propozycja to na przykład gepard kroczący po napisie „Zoo Warszawa”. Kolejne logo przyniesione przez mieszkańca stolicy to symbole zwierząt wpisane w litery wyrazu „Zoo”.

Odzew na propozycję zmiany logo jest ogromny, przerósł oczekiwania szefów zoo. Dziś mijają dwa tygodnie głosowania na nowy symbol ogrodu. Można było wybrać jedną z dziewięciu propozycji.

W tym etapie wzięło udział ponad trzy tysiące osób z całego świata.

Ewa Zbonikowska zapowiedziała, że 2 stycznia, po zakończeniu głosowania, na dotychczasowe propozycje przysłane przez agencje reklamowe i projektowe zostanie ogłoszony drugi etap konkursu. Logo, na które oddano najwięcej głosów na stronie „Życia Warszawy“ ([link=http://blog.zw.com.pl/rybawzoo]blog.zw.com.pl/rybawzoo[/link]), przejdą do następnego etapu. Najprawdopodobniej będzie to już konkurs z pełnym regulaminem i jury. Szczegóły są właśnie ustalane. Swoje prace będzie mógł zgłosić każdy. A jury ma wybierać zarówno z tych propozycji, które przeszły z pierwszego etapu, jak i spośród nowo nadesłanych.

Ale nie tylko akcja z nowym logo urozmaica życie na Ratuszowej. Dr Kruszewicz pochwalił się właśnie nowym projektem. – Mamy akwarium z rybami występującymi w polskich wodach. Jako pierwszy zamieszkał w nim szczupak Hektor. To trzykilogramowy osobnik i jakoś żadna rybka nie chce z nim zamieszkać – żartuje szef placówki.

[ramka][link=http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/545859_Ludzie-nowe-logo-niosa.html" "target=_blank]Czytaj w Życiu Warszawy Online[/link][/ramka]

Ślą e-maile. Ale też przychodzą osobiście i zostawiają swoje prace – mówi dyrektor zoo dr Andrzej Kruszewicz. – To, że już sami warszawiacy przynoszą propozycje na logo, świadczy o tym, że traktują ogród jako swoje miejsce.

Jego zastępczyni Ewa Zbonikowska przyznaje, że te spontaniczne prace są mniej atrakcyjne niż zaproponowane do tej pory przez grafików profesjonalnych agencji. Ale – jak przyznaje dr Kruszewicz – mają one wielką wartość, są wyrazem troski o ogród i zaangażowania w jego sprawy. Zaapelował także, by wszyscy chętni „zalewali zoo swoimi projektami”.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!