Reklama

Od szczęk i łóżek do hipermarketów i e-zakupów

Mało która branża zmieniła się w Polsce tak znacząco. A początki były naprawdę bardzo skromne.

Publikacja: 29.05.2019 11:30

Tak wyglądała eksplozja handlu szczękowo-bazarowego.

Tak wyglądała eksplozja handlu szczękowo-bazarowego.

Foto: Reporter

1989 r. był w handlu punktem absolutnie przełomowym. Otwarcie rynku na prywatne inicjatywy spowodowało istny boom, jeśli chodzi o liczbę sklepów.

Z danych GUS wynika, że prywatna inicjatywa w tym sektorze rosła w siłę już w latach 80. – rocznie przybywało wtedy średnio po 2–3 tys. sklepów. Rok 1990 był pod tym względem rekordowy – otwarto ponad 85,3 tys. placówek. Biorąc pod uwagę, że dzisiaj działa ponad 60 tys. sklepów spożywczych, widać, jak ogromna liczba nowych placówek pojawiła się w ciągu tylko jednego roku.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama