Reklama

Produkt to tylko część sukcesu

Szwedzka kultura jest dosyć bliska Polakom – uważa Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Poland.

Publikacja: 29.05.2019 11:10

Produkt to tylko część sukcesu

Foto: materiały prasowe

Volvo Trucks jest obecne w Polsce od 25 lat. To prawie tyle, ile trwa historia wolnej polskiej gospodarki. Firma była świadkiem i uczestnikiem niezwykłych, bardzo dynamicznych przemian, jakie zachodziły w tym czasie na polskim rynku i branży transportowej. W jakim miejscu tej historii jesteśmy dzisiaj?

Jesteśmy w bardzo ważnym momencie transformacji polskiej branży transportowej. Na naszych oczach dokonuje się przemiana pokoleniowa. Zdecydowana większość przedsiębiorstw z branży TSL działalność rozpoczynała na początku lat 90. Po wejściu do Unii Europejskiej pozyskały kapitał i rozwinęły się na skalę międzynarodową. Jednak do niedawna były to firmy typowo rodzinne, w których bracia, kuzyni i szwagrowie pełnili najważniejsze stanowiska. To ludzie, dla których nadrzędną wartością były osobiste relacje z kontrahentami, lojalność, przywiązanie do marki. Ich następcy, którzy właśnie przejmują stery w firmach, mają zupełnie inne podejście do biznesu. To dobrze wykształceni menedżerowie, często po zagranicznych uczelniach, którzy decyzje podejmują na podstawie Excela i analizy danych finansowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama