Reklama
Rozwiń

Produkt to tylko część sukcesu

Szwedzka kultura jest dosyć bliska Polakom – uważa Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Poland.

Publikacja: 29.05.2019 11:10

Produkt to tylko część sukcesu

Foto: materiały prasowe

Volvo Trucks jest obecne w Polsce od 25 lat. To prawie tyle, ile trwa historia wolnej polskiej gospodarki. Firma była świadkiem i uczestnikiem niezwykłych, bardzo dynamicznych przemian, jakie zachodziły w tym czasie na polskim rynku i branży transportowej. W jakim miejscu tej historii jesteśmy dzisiaj?

Jesteśmy w bardzo ważnym momencie transformacji polskiej branży transportowej. Na naszych oczach dokonuje się przemiana pokoleniowa. Zdecydowana większość przedsiębiorstw z branży TSL działalność rozpoczynała na początku lat 90. Po wejściu do Unii Europejskiej pozyskały kapitał i rozwinęły się na skalę międzynarodową. Jednak do niedawna były to firmy typowo rodzinne, w których bracia, kuzyni i szwagrowie pełnili najważniejsze stanowiska. To ludzie, dla których nadrzędną wartością były osobiste relacje z kontrahentami, lojalność, przywiązanie do marki. Ich następcy, którzy właśnie przejmują stery w firmach, mają zupełnie inne podejście do biznesu. To dobrze wykształceni menedżerowie, często po zagranicznych uczelniach, którzy decyzje podejmują na podstawie Excela i analizy danych finansowych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Wydarzenia Gospodarcze
Banki mogą pomóc w zakupach obronnych
Wydarzenia Gospodarcze
Rola BGK w finansowaniu obronności będzie rosła
Wydarzenia Gospodarcze
Największe ryzyko cyberataków dotyczy dziś sektora bankowego
Wydarzenia Gospodarcze
Gaz może dać nam bezpieczeństwo
Wydarzenia Gospodarcze
Ubezpieczyciele muszą chronić przed cyberatakami