Na nauce da się zarobić

Pieniądze zarabia się tam, gdzie pojawia się innowacja i gdzie dochodzi do sprzedaży osiągnięć intelektu – mówi Michał Chrzanowski, dyrektor Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK) w rozmowie z Arturem Osieckim.

Publikacja: 17.03.2016 21:00

Na nauce da się zarobić

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Rz: Jak postrzega pan współpracę pomiędzy nauką a biznesem? Wszyscy mówią, że trzeba współdziałać, ale przebiega to opornie...

Jestem w trakcie drugiej kadencji jako dyrektor NASK i z własnego doświadczenia przyznam, że nie jest to współpraca łatwa, a do tego trudno zmierzyć jej efekty. Trzeba jednak wybiegać z planami w przyszłość i mieć perspektywę przynajmniej kilku następnych lat. Istotne jest także systematyczne budowanie kompetencji i korzystanie z dotychczasowego dorobku pracowników naukowych. A miernikiem działania naukowców na rynku mogą być po prostu wyniki finansowe. My tak działamy. I właśnie dlatego wpisujemy się w długofalową strategię państwa, taką jak plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju zaprezentowany przez wicepremiera Mateusza Morawieckiego.

Pozostało 91% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki