Reklama

Jest wsparcie dla eksportu sektora MŚP

W polskim eksporcie rośnie znaczenie małych i średnich firm.

Publikacja: 29.09.2016 16:09

Foto: Bloomberg

Sektor MŚP coraz bardziej dywersyfikuje kierunki sprzedaży, rośnie odsetek przedsiębiorców, którzy planują zagraniczna ekspansje. Część z nich chce także wychodzić na dalekie, pozaeuropejskie rynki. Ale zagraniczne podboje, zwłaszcza dla tych, którzy dopiero je zaczynają, mogą okazać się trudne i ryzykowne.

Z badania „Diagnozy barier rozwoju dla MŚP" przeprowadzonym przez TNS na zlecenie Banku Zachodniego WBK wynika, że największym problemem tej grupy przedsiębiorców jest niewielkie wsparcie z zewnątrz, a następnie brak wystarczających informacji na temat sytuacji prawnej rynków, gdzie chcieliby działać. Firmy mają także obawy przed rozliczaniem transakcji w walucie obcej i obawiają się niewiarygodnych zagranicznych kontrahentów. Wskazują także na brak finansowania dla rozwoju zagranicznej działalności oraz kłopoty ze znalezieniem potencjalnych partnerów.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Od taksówkarza Yellow Cab do komisarza transportu Nowego Jorku: Ydanis Rodriguez wystąpi w Katowicach na KNM 2025
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Wydarzenia Gospodarcze
Kosmos jako narzędzie bezpieczeństwa i odporności systemowej
Reklama
Reklama