19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 07.07.2017 12:18 Publikacja: 07.07.2017 12:18
Ministerstwo Rozwoju ogłosiło konkurs, w którym w ramach tzw. innowacji społecznych w Programie Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) przetestowane zostaną na uczelniach tzw. krótkie cykle kształcenia (1-2 letnie). Ich celem będzie przygotowanie uczestników dotowanych projektów do wykonywania zawodu w przemyśle motoryzacyjnym.
Foto: Bloomberg
Ministerstwo Rozwoju ogłosiło konkurs, w którym w ramach tzw. innowacji społecznych w Programie Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) przetestowane zostaną na uczelniach tzw. krótkie cykle kształcenia (1-2 letnie). Ich celem będzie przygotowanie uczestników dotowanych projektów do wykonywania zawodu w przemyśle motoryzacyjnym.
– Celem projektu jest dostarczanie branży motoryzacyjnej wykwalifikowanych specjalistów, przy jednoczesnym przetestowaniu nowej formy zdobywania kompetencji, jakim jest nauka na 5. poziomie Polskich Ram Kwalifikacji (PRK) – mówi Paweł Chorąży, wiceminister rozwoju. I jak przypomina aktualnie w naszym kraju uczelnie wyższe nie przyznają kwalifikacji na 5. Poziomie PRK, a stanowi on pomost pomiędzy kształceniem zawodowym na poziomach odpowiadających edukacji średniej, a szkolnictwem wyższym. Ponadto, odgrywa ważną rolę w kontekście poszukiwania zatrudnienia, gdyż stanowi połączenie zorientowania na rynek pracy z możliwością kontynuowania kształcenia w ramach szkolnictwa wyższego. Co ważne, kształcenie w ramach 5. Poziomu PRK odbywa się we współpracy ze środowiskiem pracodawców (kształcenie dualne) i umożliwia zdobycie praktycznych kompetencji i umiejętności, które odpowiadają zapotrzebowaniu lokalnego i regionalnego rynku pracy.
Różnorodność, równość i inkluzja (DEI) to kluczowe elementy, które determinują rozwój i sukces nowoczesnych organizacji. Pomimo deklaratywnych działań i polityk, wciąż istnieją poważne wyzwania związane z ich implementacją, szczególnie w obszarach prawnych, instytucjonalnych oraz świadomości społecznej i biznesowej. Inkluzywność i równość w pracy to warunek niezbędny do pełnego wykorzystania potencjału ludzkiego oraz eliminacji barier ograniczających rozwój społeczny i zawodowy różnych grup.
Raport Mario Draghi’ego podkreśla pilną potrzebę przyspieszenia działań Unii Europejskiej w obliczu globalnych wyzwań gospodarczych, ale wymaga to realistycznego podejścia, skoordynowanych działań państw członkowskich oraz uwzględnienia specyfiki nowej Europy, co stanowi kluczowe wyzwanie dla polskiej prezydencji. Przed nami historyczny moment, który może wpłynąć na kierunek polityki unijnej, szczególnie w zakresie Europejskiego Zielonego Ładu oraz konkurencyjności Europy na globalnej arenie.
Bezpieczeństwo lekowe, definiowane jako zdolność do samowystarczalności w zakresie produkcji leków i substancji czynnych (API), stanowi fundament zdrowotnej i ekonomicznej stabilności Europy. Zdaniem uczestników panelu dyskusyjnego „Bezpieczeństwo lekowe jako filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki”, strategiczna niezależność wymaga nie tylko relokacji produkcji do Europy, ale także wsparcia rozwoju lokalnego przemysłu farmaceutycznego oraz stworzenia europejskiej listy leków krytycznych.
W sesji otwierającej scenę ESG, na którą składało się wystąpienie na temat atestacji, panel dyskusyjny „CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?” oraz case study Grupy ERBUD, omówiliśmy najważniejsze wyzwania, które czekają przedsiębiorstwa raportujące zgodnie z nowymi wymogami.
Łańcuchy wartości to jedno z największych wyzwań w raportowaniu zrównoważonego rozwoju. Zebranie danych od setek, a często tysięcy kontrahentów wiąże się z ogromnym nakładem pracy i wydatkami. Dlatego firmy szukają rozwiązań, które pomogą im usprawnić ten proces. Na rynku pojawiają się rozwiązania wspierające raportowanie.
Renault po raz pierwszy zaprezentowało publicznie nowe elektryczne Twingo podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2024 r. Teraz Francuzi pokazali jak Twingo E-Tech Electric wygląda w środku. Premiera tego modelu zaplanowana jest na 2026 rok.
Kurczy się eksport i zatrudnienie w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Spadki zamówień od zagranicznych odbiorców rozkręcają spiralę zwolnień u polskich producentów części i komponentów, wysyłanych do niemieckich fabryk aut.
Nie widać końca spadków na rynku samochodów ciężarowych. Najmocniej uderzony segment przewoźników międzynarodowych.
Sejm pracuje nad zmianami w ustawach o VAT i akcyzie. Pojawi się ulga dla samochodów przeznaczonych do testów. Rząd wycofuje się z pomysłu integracji kas fiskalnych z terminalami płatniczymi.
Firma Aptera Motors pokazała na targach CES 2025 nowatorski projekt elektrycznego samochodu, który bezpośrednio zasila energia słoneczna. Auto może zapoczątkować nowy trend w motoryzacji. Ustawiła się już po nie kolejka chętnych.
Tylko niespełna 18 proc. rynku nowych autobusów zarejestrowanych w Polsce w pierwszych 11 miesiącach 2024 r. miało napędy alternatywne.
Branża dóbr luksusowych przeżywa w ostatnich miesiącach spowolnienie. Są jednak segmenty tego rynku, na którym nie widać objawów kryzysu.
Branża samochodowa musi zmierzyć się z szeregiem złożonych problemów, jak nowa norma spalin czy słaba sprzedaż samochodów elektrycznych. Szczególnie europejskim markom może być ciężko bezproblemowo przejść przez ten rok.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas