Reklama

Będzie konkurs na pracę popularyzującą mediację

Mediacja gospodarcza daje dobre efekty, ale jest zbyt mało popularna – uznali radcowie i chcą to zmienić

Publikacja: 23.09.2008 07:52

Będzie konkurs na pracę popularyzującą mediację

Foto: www.sxc.hu

Krajowa Rada Radców Prawnych

organizuje konkurs na najlepszy esej poświęcony mediacji gospodarczej. To nowoczesna metoda rozwiązywania konfliktów gospodarczych z udziałem niezależnej osoby trzeciej – mediatora – która pomaga stronom osiągnąć porozumienie. Jest tańsza i szybsza od rozstrzygania sporów przez sądy.

Dziś mediacje nie są jeszcze popularną formą rozwiązywania konfliktów. Ich upowszechnienie wymaga wielu działań, m.in. szkolenia zarówno sędziów, jak i mediatorów.

Na ostatnim zjeździe Krajowa Rada Radców Prawnych w specjalnej uchwale zdecydowała o podjęciu działań promujących mediacje. Stąd też pomysł konkursu.

Jest on skierowany do mediatorów, radców prawnych, sędziów i adwokatów. Prace nie powinny przekroczyć 15 stron maszynopisu (30 wierszy po 60 znaków). Ich treść oceni niezależna kapituła pod przewodnictwem Macieja Bobrowicza, prezesa KRRP.

Reklama
Reklama

Rozstrzygnięcie nastąpi do 30 października 2008 r. Nagroda główna to 5 tys zł. Organizatorzy przewidzieli też trzy wyróżnienia.

Krajowa Rada Radców Prawnych

organizuje konkurs na najlepszy esej poświęcony mediacji gospodarczej. To nowoczesna metoda rozwiązywania konfliktów gospodarczych z udziałem niezależnej osoby trzeciej – mediatora – która pomaga stronom osiągnąć porozumienie. Jest tańsza i szybsza od rozstrzygania sporów przez sądy.

Reklama
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo karne
Wypadek na A1. Nagły zwrot w procesie Sebastiana M.
Prawo pracy
Prawnik ostrzega: nadchodzi rewolucja w traktowaniu samozatrudnionych
Zawody prawnicze
Rząd zdecydował: nowa grupa zawodowa otrzyma przywilej noszenia togi
Sądy i trybunały
Rzecznik dyscyplinarny sędziów „na uchodźstwie”. Jak minister chce ominąć ustawę
Reklama
Reklama