NIK skontrolowała system do obsługi świadczeń Emp@tia

Opóźnienia legislacyjne, bezużyteczny sprzęt, nieterminowe udostępnianie wniosków – to tylko część nieprawidłowości związanych z systemem.

Publikacja: 07.03.2016 06:52

NIK skontrolowała system do obsługi świadczeń Emp@tia

Foto: www.sxc.hu

Empatia to kosztujący ponad 45 mln zł system, który miał umożliwiać natychmiastowy przepływ informacji między ośrodkami pomocy społecznej, urzędami pracy i ZUS. Od grudnia 2013 r. miał też służyć do składania wniosków o pomoc społeczną przez internet, a potem także do obsługi świadczeń rodzinnych.

– Do tej pory Emp@tia nie działa tak jak powinna – mówi Sylwester Tonderys, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Socjalnych.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów