To liderzy najnowszego rankingu dotyczącego jakości danych w ogólnopolskiej bazie polis komunikacyjnych. Na kolejnych pozycjach znalazły się Ceska Pojistovna (Proama) i Uniqa, które zajęły czwarte i piąte miejsce. Jak wynika z opublikowanego przez fundusz komunikatu, największego skoku w rankingu za 2013 rok dokonał Link 4, przeskakując o jedenaście pozycji - na szóste miejsce. – Jakość danych w bazie to bezpośrednia korzyść dla klientów firm ubezpieczeniowych. Rzetelne i wiarygodne dane nie wymagają bowiem dodatkowych wyjaśnień, jak to się dzieje w przypadku gdy występują rozbieżności - wyjaśnia Sława Cwalińska-Weychert, wiceprezes UFG. W jej opinii taki ranking ma jeszcze jeden dodatkowy walor – pozwala ocenić ubezpieczycieli także według innych niż tylko wysokość składki, kryteriów. - Oczywiście kluczową oceną pozostaje jakość likwidacji szkód, ale coraz większego znaczenia nabiera przekonanie klientów o skutecznym zarządzaniu ich danymi przez ubezpieczycieli – dodaje Cwalińska-Weychert.

Wiceprezes przypomina, że w ubiegłym roku fundusz podjął wiele inicjatyw  dla poprawy jakości danych gromadzonych w bazie Ośrodka Informacji UFG. Jedną z ważniejszych było wynegocjowanie nowego porozumienia między Funduszem, a ubezpieczycielami - w sprawie gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych. - W umowie tej, która zastępuję poprzednią podpisaną prawie trzy lata temu, ubezpieczyciele przyjmują zobowiązania dostarczania do bazy danych najwyższej jakości oraz nakładają na siebie ograniczenia dotyczące sposobu wykorzystywania informacji uzyskiwanych z tej bazy – przypomina Cwalińska-Weychert. Dotychczas nową umowę podpisały dwadzieścia dwa towarzystwa, posiadające łącznie ponad 80 procent udziałów w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, mierzonego wielkością zbieranej składki.

Elżbieta Wanat-Połeć, prezes UFG zaznacza, że zainteresowanie bazą UFG jest olbrzymie. - Świadczy o tym czterokrotnie większa, niż ilość pojazdów, liczba zapytań od ubezpieczycieli o dane znajdujące się w bazie – podkreśla w przesłanym do redakcji komunikacie. - Utrzymanie wysokiej jakości tych danych leży więc w interesie całego rynku, a nasz ranking ma na celu zmobilizowanie firm do pilnowania jakości oraz terminowości przesyłania danych do Ośrodka Informacji Funduszu – dodaje. Ranking ubezpieczycieli komunikacyjnych w zakresie jakości danych oraz procesów związanych z zasilaniem ogólnopolskiej bazy polis Ośrodka Informacji UFG – przygotowany został już po raz trzeci. Klasyfikację sporządzono w oparciu o sześć wskaźników uwzględniających m.in. terminowość i jednoznaczność przesyłanych danych, czy odsetek unieważnianych rekordów. Ranking udostępniamy ubezpieczycielom za pośrednictwem systemu informatycznego UFG, co pozwala im na szybką diagnozę problemów oraz podjęcie odpowiednich działań naprawczych.