Z analizy Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że w pierwszym kwartale tego roku zakładom udało się sprzedać w tzw. kanale direct, czyli za pomocą internetu lub telefonu 1,69 mln polis. Jest to o niemal 3,5 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Zebrana składka brutto w tym samym czasie wyniosła 258 mln zł (- 8,4 proc.).
Nie jest niespodzianką, że Polacy poprzez kanał direct nadal najchętniej kupują polisy OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (143,6 mln zł składki) oraz autocasco (51,6 mln zł). Na znaczeniu natomiast zyskują polisy z grupy pozostałych szkód rzeczowych (wzrost składki o 31,4 proc. r./r. do niemal 8 mln zł). Na podobnym poziomie utrzymuje się natomiast składka z ubezpieczeń wypadkowych (spadek o 3,3 proc. do 28,8 mln zł).
– I kwartał 2014 r. przyniósł spadek składki w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego . – mówi Paweł Zylm, przewodniczący Zespołu ds. Ubezpieczeń Direct PIU. - Wynik ten obrazuje zróżnicowanie sposobów pozyskiwania klientów, głównie poprzez uruchomienie przez większość ubezpieczycieli direct także kanałów tradycyjnych. Co więcej na tym rynku nadal utrzymuje się widoczna rywalizacja o klienta za pomocą ceny. Liczba polis sprzedanych w I kw. 2014 r. jest bowiem niższa niż w zeszłym roku o jedyne 3,4 proc Rynek direct to kanał sprzedaży polis za pomocą telefonu i internetu, który zadebiutował w Polsce w 2003 r. Sektor ten notował szczególnie dynamiczny wzrost od 2006 r., aby już w 2012 r. przekroczyć po raz pierwszy 5 mln sprzedanych polis.