Na koniec marca Liberty ubezpieczała ponad 470 tysięcy pojazdów. Głównym motorem rozwoju firmy jest współpraca z Agentami. Wbrew tendencjom rynkowym ubezpieczyciel utrzymuje również poziom składki w kanale direct.

W obszarze produktów komunikacyjnych wzrost to przede wszystkim rezultat sprzedaży Autocasco. Liberty zebrało w I kwartale br. o 10 proc. więcej składki pochodzącej z dobrowolnych polis komunikacyjnych niż rok wcześniej. W obszarze produktów majątkowych przypis urósł ponad dwukrotnie (103 proc.), na co przełożyła się przede wszystkim sprzedaż polis mieszkaniowych. W I kwartale br. Liberty Direct wprowadziła do oferty również ubezpieczenia turystyczne.

- Coraz silniej zaciera się granica pomiędzy tradycyjnymi i bezpośrednimi kanałami dystrybucji polis. Dlatego tworzymy nowe możliwości kontaktu klienta z firmą dbając o to, by były one odpowiednio częste i zróżnicowane - mówi Michał Kwieciński, dyrektor generalny Liberty Direct. - Rynek się kurczy, a my wciąż rośniemy. Sukces zawdzięczamy w dużej mierze sprawności operacyjnej, skuteczności we wdrażaniu nowych rozwiązań oraz efektywnej komunikacji. Staramy się odpowiadać nie tylko na potrzeby klientów, ale także tworzymy nowe nawyki, o czym świadczyć może chociażby wzrost sprzedaży ubezpieczeń dobrowolnych – podsumowuje Kwieciński.