Spółka poinformowała o nawiązaniu współpracy z portalem DirectHealth.com, pozwalającym użytkownikom na wyszukiwanie najodpowiedniejszych i najtańszych planów ubezpieczeniowych. Zamierza też współpracować z państwowym ubezpieczeniem Medicare w ramach wprowadzanej w życie reformy ubezpieczeń medycznych Obamacare.
Od 10 października konsumenci poszukujący ubezpieczenia medycznego, które po reformie jest obowiązkowe, będą mogli skorzystać bądź z internetu, bądź z porady agentów zatrudnionych przez DirectHealth.com, którzy pojawią się w 2700 spośród 4000 amerykańskich sklepów Walmartu – poinformowała spółka. Klienci będą mieli do wyboru około 1700 polis zdrowotnych oferowanych przez 12 największych spółek ubezpieczeniowych funkcjonujących na amerykańskim rynku, w Aetna, Cigna, Humana i UnitedHealthcare. Okres zapisywania się na nowe plany obowiązuje w USA od 15 listopada do 15 lutego.
2700 sklepów Walmartu
w USA będzie oferować klientom możliwość znalezienia polisy zdrowotnej.
Decyzja o wejściu na rynek marketingu ubezpieczeniowego ma swoje ekonomiczne uzasadnienie. Na tym rynku swoje usługi oferują już wielkie sieci apteczne, takie jak Walgreen i CVS, które konkurują z Wallmartem. Poza tym największa sieć na świecie ma kłopoty z przyciągnięciem klientów i ze słupkami wzrostu sprzedaży. Jeszcze w kwietniu Walmart nawiązał współpracę z serwisem Autoinsurance.com pozwalającym na szybkie porównywanie ofert ubezpieczeń samochodowych. Zarówno DirectHealth.com jak i Autoinsurance.com są kontrolowane przez tą samą spółkę z New Jersey – Tranzutary Insurance Solutions, więc rozszerzenie współpracy nie było trudne.